مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: تعداد ۱۳ هزار گردشگر خارجی از بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری استان اصفهان بازدید کردند.

فریدون الله‌یاری مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،با اشاره به استقبال ویژه گردشگران از جاذبه‌های نصف جهان در نوروز ۹۷ اظهار داشت: از تاریخ ۲۷ اسفندماه ۹۶ تا ۱۳ فرورین ۹۷ تعداد ۱۳ هزار گردشگر خارجی از بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری استان اصفهان بازدید کردند.

وی افزود: در همین مدت چهار هزار و ۷۰۰ گردشگر خارجی حداقل یک شب در استان اصفهان اقامت کردند که بیشتر این گردشگران از کشورهای آلمان، فرانسه و ایتالیا بودند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با بیان اینکه در همین ایام حدود شش میلیون گردشگر داخلی از بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند، ابراز داشت: همچنین بیش از دو میلیون و ۵۰۶ هزار و ۵۹۷ گردشگر داخلی حداقل به مدت یک شب در استان اصفهان اقامت کردند.

وی ادامه داد: بیشترین بناهای مورد بازدید در استان باغ فین، مجموعه جهانی چهلستون، عالی قاپو و منارجنبان بودند.

الله‌یاری گفت: حضور گردشگران اروپایی در میان خیل عظیم گردشگران داخلی در شرایطی که با امنیتی بی بدیل و بدون هیچ مشکلی به دورترین نقاط استان سفر کردند از ویژگی‌های سفر نوروزی به اصفهان بود که نویدبخش رونق گردشگری خارجی در استان و کشور است.

انتهای پیام/م

بازدید گردشگران خارجی از مکان های تاریخی اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار