رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان از خدمات‌رسانی به بیش از 85 هزار مسافر نوروزی در هجدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی این جمعیت خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،شهریار انصاری با بیان این‌که آیین افتتاحیه هجدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی با حضور رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، رئیس سازمان جوانان و  مسؤولان استانی و شهرستانی در کاخ موزه چهلستون برگزار شد، اظهار داشت : از 28 اسفندماه سال گذشته تا 14 فروردین ماه امسال، 85 هزار و 614 تن از مسافران نوروزی به ایستگاه‌های ایمنی و سلامت هلال احمر اصفهان مراجعه و از خدمات آن بهره‌مند شدند.

وی افزود: در این طرح جوانان هلال احمر در بخش‌های مختلف از جمله برپایی چادرهای سلامت، برپایی خیمه‌های نماز، برپایی فضای دوستدار کودک و اجرای طرح بهرفت و امضای میثاق‌نامه کمپین نه به تصادفات جاده‌ای خدمات متعددی را به مسافران ارائه کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان با اشاره به مراجعه 8 هزار و 223 مسافر نوروزی به چادرهای سلامت هلال احمر ادامه داد: این مسافران خدمات سلامت شامل  کنترل فشار خون و تست قند خون را دریافت کردند.

وی تصریح کرد: از فضای دوستدار کودک فراهم شده برای مسافران نوروزی 10 هزار و 214 کودک و از خیمه‌های نماز برپا شده نیز هزار و 751 نمازگزار استفاده کردند.

انصاری به اجرای طرح بهرفت «بهبود رفتارهای ترافیکی» با راه‌اندازی کمپین «نه به تصادفات جاده‌ای» اشاره کرد و ابراز داشت : در این طرح که با هدف پیشگیری از تصادف‌های جاده‌ای با رعایت نکات ایمنی و توصیه‌های امدادی اجرا شد، امضای میثاق‌نامه با استقبال مردم و مسؤولان همراه بود به گونه‌ای که 11 هزار و 125 نفر به این کمپین پیوستند.

وی با اشاره به اجرای طرح «سحاب» سامانه حرکت‌های امدادی و بشردوستانه سازمان جوانان گفت: در این طرح جوانان هلال‌ احمر به صورت پیاده و یا با دوچرخه در مکان‌های گردشگری و پرتجمع حضور پیدا کردند و خدمات فرهنگی و امدادی متنوعی را به 12 هزار و 996 مسافر ارائه دادند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان با بیان این‌که  49 هزار و 439 نقشه، 44 هزار و 490 بروشور و 47 هزار و 232 عدد از سایر محصولات فرهنگی بین مسافران نوروزی توزیع شد، ادامه داد: در جریان اجرای این طرح 105 عضو جوان داوطلب و افتخاری از کانون‌های دانشجویی، دانش‌آموزی، جوانان، روستایی و غنچه ها در 7 پست مستقر در سطح شهرستان به مسافران نوروزی خدمت‌رسانی کردند.

وی همچنین در تشریح فعالیت‌های امدادی این جمعیت در ایام نوروز خاطرنشان کرد: طرح ملی امداد و نجات نوروزی در این شهرستان با فعالیت یک پایگاه ثابت در کوهپایه و یک پایگاه سیار مستقر در ایستگاه ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در دوراهی فرودگاه اجرا شد.

انصاری در پایان یادآور شد: این طرح از 25 اسفند ماه سال گذشته تا 14 فروردین ماه سال جاری برگزار و نجاتگران هلال احمر خدمات مختلف امدادی را به حادثه‌دیدگان ارائه کردند.

 

انتهای پیام/م

 

 

برچسب ها: هلال احمر ، نوروز 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.