مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان گفت: بیش از 165 هزار مسافر از خدمات طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در استان اصفهان بهره مند شدند.

محسن مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، در تشریح خدمات طرح‌های نوروزی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان اظهار داشت: در طرح ملی امداد و نجات نوروزی امسال 289 مورد حادثه به وقوع پیوست که در این میان حوادث جاده‌ای رکورددار عملیات‌های امدادی این جمعیت بوده است.

وی تصریح کرد: بنابر مسئولیت اجتماعی جمعیت هلال‌احمر در حوزه امداد و نجات و وظیفه سازمانی این جمعیت در امر نجات در حوادث، جمعیت این استان با تمام توان و با بهره‌گیری از کلیه ظرفیت‌های موجود تلاش کرد به نحو مطلوب در خدمت مردم و به ویژه مسافرین نوروزی باشد.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با اشاره به 19 مورد عملیات رهاسازی در طول اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی اضافه کرد: در این مدت 476 نفر از مسافرین نوروزی در راه مانده توسط این جمعیت اسکان اضطراری داده شدند.

مؤمنی در ادامه با اشاره به اجرای هفدهمین مرحله از طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در استان توضیح داد: در این طرح که امسال نیز با هدف کمک به سفری ایمن با تأمین امنیت روانی و آرامش مسافران، ارتقاء سطح آگاهی‌های عمومی درباره سوانح و حوادث و ارائه خدمات امدادی و بشر دوستانه به مسافران و با مشارکت اعضای جوان آموزش دیده به اجرا در آمد، بیش از 165 هزار مسافر از خدمات این طرح بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اجرای طرح «بهرفت» یا بهبود رفتارهای ترافیکی افزود: همچنین بیش از 20 هزار نفر از مسئولین و مردم با امضای میثاق نامه به کمپین نه به تصادفات جاده‌ای پیوستند.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان ابراز داشت: تعداد 8 هزار و 100 مسافر با مراجعه به خیمه‌های نماز برپاشده در پست‌ها فریضه نماز را اقامه نموده و در مجاورت برخی از پست‌ها نماز جماعت برگزار شده و نیز بالغ بر 17 هزار کودک به فضاهای دوستدار کودک پست‌های ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی مراجعه کرده و در این چادرها با شرکت در مسابقات  نقاشی، شعر و ... ضمن دریافت جایزه با فعالیت‌های هلال‌احمر و مباحث امدادی آشنا شدند.

وی یادآور شد: مشارکت خیرین و داوطلبان در اجرای طرح‌های نوروزی این جمعیت از جمله طرح فرشتگان رحمت در راستای کمک به خانواده‌های نیازمند و کم برخوردار مناطق محروم روستایی و شهری به ویژه کودکان و زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست، خانواده زندانیان، زنان سرپرست خانوار و تلاش برای رفع بخشی از محرومیت‌های اقشار آسیب‌پذیر جامعه صورت گرفت.

مؤمنی خاطرنشان کرد: اجرای طرح مروجین سلامت به منظور ارتقاء آگاهی و دانش عمومی شهروندان درباره حوادث، ایجاد حس امنیت و کوشش در جهت تأمین سلامت جامعه، پیشگیری از ایجاد حادثه و خسارت، از دیگر برنامه‌های داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان در ایام نوروز امسال بود.

 

انتهای پیام/م

 

خدمت رسانی هلال احمر استان اصفهان در ایام نوروز

برچسب ها: هلال احمر ، نوروز 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.