رئیس پلیس راه شمال استان با اشاره به سهم ۶۶ درصدی وقوع واژگونی در تصادفات نوروز امسال از کشته شدن ۳۳ نفر و مجروحیت ۲۴۷ نفر در این ایام خبر داد.

66درصد حوادث رانندگی از نوع واژگونی بوده اند‌به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ یوسف نجفی در خصوص سوانح رانندگی ایام نوروز محور‌های مواصلاتی استان گفت: همزمان با ایام پایانی سال ۹۶ و شروع تعطیلات نوروزی، طرح ویژه انضباط ترافیکی با همکاری ادارات و سازمان‌های خدماتی و امدادی و حضور مضاعف تیم‌های پلیس راه و راهور در محور‌های درون و برون شهری آغاز شد.

وی افزود: در این ایام خاص سال ۱۸۴ فقره تصادف بوقوع پیوست که در اثر آن‌ها ۳۳ نفر فوت و ۲۴۷ نفر مجروح شدند.

سرهنگ نجفی بیان داشت: از مجموع تصادفات فوتی و جرحی ۶۶ درصد واژگونی و ۲۹ درصد برخورد وسایل نقلیه با هم بوده است و همچنین ۵۸ درصد تصادفات در محور‌های اصلی و ۴۱ درصد در محور‌های فرعی و روستایی رخ داده اند.

وی عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی، استفاده از تلفن همراه، خوردن و آشامیدن و تخطی از سرعت مطمئنه را علل وقوع تصادفات به ویژه واژگونی‌های مرگبار دانست و تصریح کرد: حوادث رانندگی بیشتر در ساعات ۱۲ تا ۱۶ عصر و همچنین ۲۰ تا ۲۴ رخ داده اند و خودرو‌های سواری (بیشتر از نوع پژو و پراید) سهم ۶۳ درصدی در تصادفات داشتند.

سرهنگ نجفی ادامه داد: معادل ۶۱ درصد جانباختگان تصادفات این ایام مربوط به خودرو‌های بومی و ۳۹ درصد جانباختگان مربوط به خودرو‌های غیر بومی بوده است و به لطف خدا علیرغم افزایش ۱۰ درصدی تردد‌های جاده‌ای استان و افزایش کلی تلفات در سطح کشور، آمار جانباختگان سر صحنه معادل ۲۲ درصد کاهش یافته است که در این زمینه حضور خوب و همکاری اورژانس، هلال احمر و دیگر عوامل امدادی جای قدردانی دارد.

رئیس پلیس راه شمال استان حادثه خیزترین محور‌های استان را به ترتیب بم-کرمان، هفت باغ، سیرجان-بندرعباس، رفسنجان-کرمان و شهربابک -انار اعلام و عامل اصلی وقوع تصادفات در جاده‌های استان را عامل انسانی ذکر کرد.

انتهای پیام/ح

66درصد تصادفات کرمان از نوع واژگونی

برچسب ها: تصادف ، اخبارحوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار