دامپزشک پارک پردیسان و باغ وحش تهران گفت: نظافت و تمیز کردن جایگاه های حیات وحش بسته به نوع جایگاه و نوع نظافت متفاوت است.

نظافت جایگاه های حیات وحش در باغ وحش ها متفاوت استایمان معماریان دامپزشک پارک پردیسان و باغ وحش تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛در رابطه با نظافت جایگاه های حیات وحش در باغ وحش ارم اظهار کرد: نظافت و تمیز کردن جایگاه های حیات وحش بسته به نوع جایگاه و نوع نظافت متفاوت است.

وی افزود: در گذشته کف بیشتر جایگاه های حیات وحش در باغ وحش ها سیمان بود که مناسب نبودند و برای نظافت آن ها باید آب زیادی مصرف می کردند و همچنین در این جایگاه ها حیوانات راحت نبودند که با تلاش و حمایت سازمان محیط زیست این جایگاه ها به استاندارد جهانی نزدیک شد.

معماریان گفت: در حال حاضر کف جایگاه های حیوانات در باغ وحش تهران به صورت طبیعی چمن کاری و از گیاهان طبیعی زیستگاه در آن ها استفاده می شود که نظافت این جایگاه ها نیز متفاوت است.

وی ادامه داد: جایگاه هایی که شیشه ای هستند هر روز شیشه آن ها نظافت و تمیز می شوند و هر روز مدفوع های حیوانات جمع آوری می شود و همچنین در هفته سه بار تمام جایگاه ها برای جلوگیری از هجوم حشرات موذی و انگل ها با مواد ضد عفونی سم پاشی می شوند .

دامپزشک پارک پردیسان و باغ وحش تهران تصریح کرد: در تمام ورودی های جایگاه های حیوانات حوضچه های مواد ضد عفونی کننده وجود دارد که برای ورود و خروج نگهبانان به جایگاه ها باید کف کفش های آن ها با این مواد ضد عفونی شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار