مهمترین اخبار و رویدادهای سازمان حفاظت محیط زیست در مرداد ماه سال 96 را با یک کلیک مشاهده کنید.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان حفاظت محیط زیست در مرداد ماه 96 که گذشت، شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم.

واردات پلنگ ایرانی از لیسبون!

ایمان معماریان دامپزشک باغ وحش ارم اظهار داشت:باغ وحش ارم برای تولید نسل کیجا( پلنگ ماده) اقدام به واردات یک پلنگ نر از نژاد ایرانی از لیسبون پرتغال کرده است.

وی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست مجوز ورود این پلنگ نر را صادر و هم اکنون در مرحله VIP است و بعد از بررسی های کارشناسی تا دو روز آینده زمان قطعی ورود پلنگ به کشور مشخص می شود.

بسته  5 فروردین ///////از واردات پلنگ ایرانی از لیسبون تا رأی یونسکو به ابقای ذخیره‌گاه‌های زیستکره ایران در شبکه جهانی زیستکره

شکار بی‌رویه گونه‌های حیات وحش داخلی زیستگاه آن‌ها را تهدید می‌کند/ جولان باندهای قاچاق حیوانات در پایتخت

محمد حسین بازگیر رئیس محیط زیست استان تهران با بیان اینکه تهران در ایامی خاص مرکز خرید و فروش غیرمجاز و قاچاق گونه‌های مختلف می شود؛ گفت: گونه‌های مختلفی مانند لاک‌پشت، مار و غیره در اواسط و یا اواخر سال در نقاط مختلفی از شهر تهران جابه‌جا می‌شوند. حتی در مراکز خرید و فروش آکواریوم و ماهی‌های نادر مانند سفره ماهی و گونه‌های کمیاب مانند نخل مرداب به چشم می‌خورد.همچنین خرید و فروش گونه‌های غیرمجاز پرندگان در حاشیه بازار پرندگان شهر تهران و یا با همدستی برخی غرفه‌داران انجام می‌شود.

بسته  5 فروردین ///////از واردات پلنگ ایرانی از لیسبون تا رأی یونسکو به ابقای ذخیره‌گاه‌های زیستکره ایران در شبکه جهانی زیستکره

تالاب انزلی در لیست سیاه «مونترو» قرار گرفت/ خشکسالی و زمین خواری به تالاب ها نیز رسید

احسان هادی پور رئیس حفاظت از محیط زیست شهرستان بندرانزلی اظهار داشت: برخی از اشخاص 3 دستگاه بیل مکانیکی را به شکل مخفیانه به محوطه‌‌ی مجاور ملک شخصی هم مرز تالاب انزلی به این علت که این منطقه پر از پوشش نیزارها است، وارد کرده بودند.

وی ادامه داد: سازمان حفاظت از محیط زیست شهرستان بندرانزلی هم بعد از اطلاع از این موضوع با حکم قضایی دادستان منطقه به همراه نیروی انتظامی به این مکان ورود کرد.

بسته  5 فروردین ///////از واردات پلنگ ایرانی از لیسبون تا رأی یونسکو به ابقای ذخیره‌گاه‌های زیستکره ایران در شبکه جهانی زیستکره

طرح قرق اختصاصی حیات وحش با وجود مخالفت‌های بسیار راه‌اندازی شد

معصومه ابتکار رئیس اسبق سازمان حفاظت محیط زیست که هم اکنون در سمت معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده منصوب شده است، اظهار داشت: در 4 سال گذشته ۱۰۰ هزار درخواست برای بهره برداری و استقرار صنایع و معادن و اجرای پروژه‌های مختلف اقتصادی‌ داشتیم که تلاش کردیم به‌ صورت قانونی و با رویکرد مثبت این درخواست ها را مورد ارزیابی زیست محیطی قرار دهیم.

وی افزود:خوشحالم که با وجود مخالفت‌ها با طرح ممنوعیت شکار، توانستیم با ایجاد طرح قرق اختصاصی، مدیریت و پرورش حیات وحش را راه‌اندازی کنیم.

منابع آب و خاک را فدای تولید چند تن گندم کردیم/ آب، بزرگترین مشکل و فاجعه کشور است

عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: در دوره‌ای به خاطر تولید چند تُن گندم اضافی منابع آب و خاک از بین رفت. در حقیقت با سیاست‌های احساساتی، منابع پایدار محیط زیست را از دست دادیم و امروز دچار گرفتاری‌های متعدد در این حوزه هستیم.
کلانتری با بیان اینکه در دهه 60 و 70 رفتارهای احساسی جایگزین رفتارهای منطقی شد، گفت: شور و شوق انقلابی برای تولید بیشتر، رفع نیاز از خارج و استقلال کوتاه مدت موجب وارد شدن آسیب‌هایی به منابع آب و خاک کشور شد.

بسته  5 فروردین ///////از واردات پلنگ ایرانی از لیسبون تا رأی یونسکو به ابقای ذخیره‌گاه‌های زیستکره ایران در شبکه جهانی زیستکره

دستورکلانتری برای برچیدن گیت های ورودی پردیسان/ اولین انتصاب رئیس سازمان حفاظت محیط زیست

عیسی کلانتری روز گذشته(دوشنبه) به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس حفاظت محیط زیست منصوب شد.

وی بعداز انتصاب به عنوان رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دربازید از ساختمان پردیسان با مشاهده گیت های درب ورودی، دستور به جمع آوری آن ها داد.

این دستور امروز صبح (سه شنبه ) اجرا شد و کارکنان سازمان محیط زیست امروز درحالی وارد ساختمان پردیسان شدند که گیت های ورودی برداشته شده بود.

رأی یونسکو به ابقای ذخیره‌گاه‌های زیستکره ایران در شبکه جهانی زیستکره

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، حمید گشتاسب مدیر کل دفتر زیستگاه و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به رای یونسکو به ابقای ذخیرگاه های زیستکره در شبکه جهای زیستکره جهان اظهار داشت: براساس آخرین جلسه کمیته بین المللی مشورتی برنامه انسان و کره مسکون یونسکو در بیست و نهمین جلسه شورای برنامه انسان و کره مسکون به منظور بررسی فرم های بازنگری و تمدید ذخیره گاه‌ها ی زیستکره در سال 2017 و نامه چونلی هان رئیس بخش اکولوژی و علوم زمین یونسکو 6 ذخیره گاه کشور که در معرض حذف از شبکه جهانی ذخیره‌گاه‌های زیستکره بودند، واجد شرایط شناخته شده و فرم‌های تکمیل شده توسط دفتر زیستگاه ها و امور مناطق سازمان را تائید و رای به تمدید آن دادند.

انتهای پیام/

مهمترین اخبار محیط زیست در مرداد 96

برچسب ها: محیط زیست ، عید نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار