از 105 میلیارد و 275 میلیون تومان اعتبارات بانکی اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اصفهان، 90 درصدآن را مددجویان این نهاد جذب کردند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیرکل کمیته امدادامام خمینی (ره) استان اصفهان  درتشریح وضعیت جذب اعتبارات بانکی اشتغال مددجویان با بیان این مطلب، گفت: 5 هزار و 70 وام با مجموع 93 میلیارد و 646 میلیون تومان از محل این منابع و توسط بانک‌های استان در اختیار مددجویان این نهاد قرار گرفت.

حمیدرضا شیران،  بابیان اینکه وام‌های اشتغال از محل منابع بانکی در چهار زمینه توان‌افزایی، خودکفایی، کارآفرینی و وام مجدد به مددجویان حائز شرایط پرداخت می‌شود، گفت: سهم عمده این وام‌ها متعلق به سرفصل خودکفایی و با سقف 20 میلیون تومان است.

وی با اشاره به مشکلات مددجویان درزمینه فراهم کردن وثیقه‌های بانکی گفت: 7 هزار و 302 مددجو برای دریافت وام اشتغال به بانک‌ها معرفی شدند که درنهایت 5 هزار و 70 مورد از آن‌ها با فراهم کردن شرایط بانک‌ها موفق به دریافت وام خود شدند که نشانگر این است که به‌طور میانگین در سطح استان 69 درصد از مددجویانی که به بانک‌ها معرفی می‌شوند درنهایت موفق به اخذ وام موردنظر می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان همچنین گفت: در تلاش هستیم که با همکاری بانک‌های استان سازوکاری را برای آسان‌تر کردن شرایط ضمانت‌های بانکی مددجویان کمیته امداد فراهم کنیم تا این بخش از جامعه که ازنظر اقتصادی در شرایط مطلوبی قرار ندارد و طبعاً گزینه‌های محدودتری برای درخواست ضمانت بانکی در اطراف خود می‌بیند از این چرخه تشدیدکننده فقر خارج شود.

شیران با تأکید بر اینکه در تعدادی از شهرستان‌های استان بانک‌ها همکاری بهتری با مددجویان کمیته امداد دارند افزود: شهرستان‌های نجف‌آباد، خور و بیابانک، فریدون‌شهر، جرقویه علیا و شهرضا 100 درصد اعتبارات بانکی اشتغال مددجویان را جذب کردند.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار