مدیر اداره جهاد کشاورزی شادگان از نابودی حدود 14 هزار هکتار از اراضی کشت شده گندم در این شهرستان به دلیل تامین نشدن آب خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جبار حمادی، مدیر اداره جهاد کشاورزی شادگان به آغاز برداشت محصولات کشت شده در این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: برداشت محصولات پاییزه از چند روز آینده در شهرستان آغاز خواهد شد و تا اواخر اردیبهشت ماه نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در کشت پاییزه امسال حدود 24 هزار هکتار گندم، 4 هزار و500 هکتار جو و 600 هکتار کلزا کشت شده است، تصریح کرد: به دلیل مشکلات به وجود آمده در بحث خشکسالی و کمبود آب، متاسفانه حسارت جدی به بسیاری از مزارع این شهرستان وارد شده است.

حمادی با اشاره به اینکه از 24 هزار هکتار گندم کشت شده در حال حاضر سطح قابل برداشت حدود 10 هزار هکتار است اظهار داشت: حدود 14 هزار هکتار از اراضی کشت شده گندم در شادگان به دلیل تامین نشدن آب نابود شدند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شادگان به از بین رفتن حدود 80 درصد کشت‌های اراضی رودخانه جراحی اشاره و اذعان کرد: همچنین سطح قابل برداشت جو حدود 3 هزار و 400 هکتار و از سطح زیر کشت کلزا نیز فقط حدود 240 هکتار باقی مانده است.

انتهای پیام/گ

نابودی گندمزارهای شادگان بدلیل کمبود آب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.