مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت:با هم افزایی و همفکری نشست راهبردی گذر فرهنگ و هنر مازاری‌ها، برنامه‌های متنوعی در حال برنامه ریزی و اجرا است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد  در گفتگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ گفت:با هم افزایی و همفکری نشست راهبردی گذر فرهنگ و هنر مازاری‌ها، برنامه‌های متنوعی در حال برنامه ریزی و اجرا است.

مجید جوادیان زاده افزود:در ایام نوروز با افتتاح گذر فرهنگ و هنر مازاری‌ها از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برنامه خوب و مناسبی اجرا شد که با استقبال مسافران نوروزی و خود شهروندان یزدی مواجه شد.

وی تاکید کرد:با توجه به هدف راه انداری این گذر، بایدعامه مردم را بیشتر با فعالیت‌های فرهنگی و هنری آشنا نماییم.

جوادیان زاده ادامه داد: این گذرمی تواند علاوه برآشناتر شدن مردم با فعالیت‌های فرهنگی و هنری، هنرمندان نیز آثار خود را بهتر معرفی و حتی بفروش برسانند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد خواهان اجرای اکسپو‌های هنری، برنامه فرهنگی شهرستان‌های استان یزد و سایر استانها، اجرای زنده مشاعره و فعالیت‌های زنده هنری در بخش تجسمی و صنایع دستی و جمعه بازار کتاب درگذر فرهنگ و هنر مازاری‌ها شد.

شهردار یزد هم با اشاره به ظرفیت میراث فرهنگی ناملموس یزد، گفت:با توجه به کارکرد‌های اجتماعی این نوع گذر‌های فرهنگی، باید ارزش‌های مهم تاریخی و فرهنگی یزد مورد توجه قرار گیرد.

جمالی نژاد خواهان نوآوری و اجرای برنامه متنوع فرهنگی و هنری درگذر فرهنگ و هنر مازاری‌ها شد و گفت:شهرداری یزد از اجرای برنامه ها‌ی ارزشمندی که در گذر فرهنگ و هنر مازاری‌ها اجرا می‌شود حمایت می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های یزد نیز براجرای مستمر فعالیت در گذر فرهنگ و هنر مازاری‌ها تاکید کرد.

دوست فاطمی‌ها تصریح کرد:باید اجرای برنامه‌های به گونه‌ای باشد که مردم با ارزش‌های فرهنگی یزد و سنت‌های گذشته یزد‌ها بیشتر آشنا شوند.

کوچک زاده مدیر حوزه هنری یزد هم برگزاری اکسپو‌های فصلی را مورد تاکید قرار داد و گفت: گذر فرهنگ و هنر مازاری‌ها می‌تواند مکان مناسبی برای اجرای برنامه هنری همچون اکسپو‌های هنری باشد.

همچنین آخوندی سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد تاکید کرد:فعالیت فرهنگی و هنری که در گذر فرهنگ و هنر مازاری‌ها اجرا می‌شودباید جلوه‌های زیبایی از فرهنگ و هنر یزد باشد.

به گفته وی، احیاء آداب و رسوم یزدی‌ها می‌تواند در اجرای برنامه‌های موثر در گذر فرهنگ و هنر مازاری‌ها محقق شود.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نیز با اشاره به هدف راه اندازی گذر فرهنگ و هنر مازاری ها، گفت:این گذر در راستای جریان سازی فرهنگی پایتخت کتاب راه اندازی شده است.

حوتی نژاد افزود:یکی از مهمترین فعالیت ما در این بخش این است که آثار هنری از فضای بسته گالری و سالن‌ها بیرون بیاید تا با اجرای آن در فضای باز گذر فرهنگ و هنر مازاری ها، مردم بتوانند بیشتر با فعالیت‌های فرهنگی و هنری آشنا شوند.

دهقان هراتی معاون سینمایی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد هم اظهار امیدواری کرد:با مشوق‌هایی که در اختیار انجمن و سمن‌های فرهنگی و هنری قرار می‌گیرد، امیدواریم تولیدات فرهنگی و هنری ارزشمندی در گذر فرهنگ و هنر مازاری‌ها تولید شود.

ابویی معاون صدا و سیمای مرکز یزد نیز پیشنهاد داد:با تعامل با سایر استانها، برنامه فرهنگی استان‌ها در گذر فرهنگ و هنر مازاری‌ها اجرا شود.

انتهای پیام/ ی

برنامه ریزیهای متنوع برای گذر فرهنگ و هنر مازاری‌ها

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار