دارالشفاء خیریه آستان مقدس شاهچراغ (ع) در تعطیلات نوروزی امسال به ۱۳ هزار نفر از زائران و مجاوران حرم مطهر در حوزه‌های مختلف پزشکی ارائه خدمت کرد.

ارائه خدمات درمانی دارالشفا حرم شاهچراغ (ع) به ۱۳ هزار زائر در ایام نوروزمرتضی هادی سرپرست دارالشفای آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: نوروز امسال، شیراز میزبان حضور گسترده زائران بود که همه ساله در این ایام به بارگاه ملکوتی احمد ابن موسی (ع) مشرف می‌شوند و همچون سال‌های گذشته از خدمات مختلف دارالشفا حرم شاهچراغ (ع) بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه در ایام نوروز امسال ۱۳ هزار و ۴۱ نفر از خدمات درمانی این مرکز استفاده کردند، افزود: دارالشفا این آستان به طور فعال به صورت شبانه‌روز خدمات خود را به زائران نوروزی ارائه کرد و هزاران زائر و مجاور از خدمات پزشکی، بهداشتی و دارویی در بخش‌های مختلف استفاده کردند.

هادی ادامه داد: همچنین در این ایام ۷ هزار بیمار به پزشک و ۶ هزار و ۱۸۰ نفر به داروخانه دارالشفا مراجعه کرده‌اند و از خدمات درمانی و دارویی بهره‌مند شده‌اند که نسبت به مدت مشابه پارسال شاهد رشد ۸۰ درصدی بوده ایم.

به گفته هادی، اعزام‌ها در مورد مشکلاتی نظیر فشار خون بالا، حمله قلبی، زمین خوردگی، تشنج، بیماری‌های زنان بوده که امسال ۴۰ بیمار به دلیل وضعیت جسمانی نامناسب مشمول خدمات بیمارستانی شدند.

وی اظهار کرد: درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی آستان مقدس در زمینه‌های ویزیت پزشک و اورژانس، دندانپزشکی، رادیولوژی، آزمایشگاه نوار قلب، جراحی‌های سرپایی و تزریقات به مراجعه کنندگان ارائه خدمت می‌کرد.

سرپرست دارالشفای آستان مقدس عنوان کرد: همزمان با خدمت رسانی درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی آستان مقدس، تعداد چهار پایگاه امداد پزشکی و اورژانس با نیرو‌های متخصص در طول ایام نوروز به صورت شبانه روزی در نقاط مختلف حرم مستقر بودند و خدمات مختلف امدادی، درمانی و سلامت را به صورت رایگان به مراجعه کنندگان ارائه می‌دادند.

هادی تصریح کرد: خدمات‌رسانی به زائران و مجاوران نوروزی از ۲۹ اسفند آغاز و تا ۱۳ فروردین ماه ادامه داشت.

وی با اشاره به اینکه دارالشفای تخصصی و فوق تخصصی آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) در ضلع جنوبی آستان مقدس بنا شده است، بیان کرد: به منظور امنیت سلامت زائرین که به زیارت بارگاه سراسر نور حضرت شاهچراغ (ع) مشرف می‌شوند، ایستگاه تمام وقت اورژانس و واحد‌های امداد پزشکی در فضای متبرک حرم، درنظر گرفته شده است.
انتهای پیام/ر

ارائه خدمات پزشکی به زائران نوروزی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار