سویدانلویی گفت: میزان اقامت مسافران در خراسان شمالی طی چند سال گذشته یک ساعت بوده این، اما این رقم هم اکنون به ۲۴ ساعت رسیده است.

افزایش اقامت مسافران در خراسان شمالیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ محمد سویدانلویی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی در نشست خبری بابیان اینکه میزان اقامت مسافران در خراسان شمالی طی چند سال گذشته یک ساعت بوده، اما این رقم هم اکنون به ۲۴ ساعت رسیده است، اظهار کرد: از ۲۷ اسفند ماه سال ۹۶ تا ۱۵ فروردین ماه امسال ۶۹۱ هزار و ۲۶۰ خودرو به استان وارد شدند که این تعداد ورود خودرو به استان حکایت از رشد ۱۸ درصدی خودرو‌ها به استان در مقایسه با مدت مشابه آن در نوروز ۹۶ است.

وی با بیان اینکه اقامت گاه‌های بوم گردی یکی از روش‌های جذب مسافران و گردشگران است، ادامه داد: در نوروز امسال ۵۰۰ نفر از مسافران در اقامت گاه‌های بوم گردی موجود در استان مستقر شده اند.

سویدانلویی گفت: تاکنون برای ۳۰ اقامت گاه بوم گردی مجور ساخت داده شده و ساخت ۱۵ اقامت گاه نیز در حال گرفتن مجوز است.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی افزود: در این مدت سه میلیون و ۴۳۱ هزار و ۶۲۶ مسافر استان سفر کردند که در مقایسه با مدت مشابه آن در نوروز ۹۶، حضور مسافران به استان ۲۵ درصد رشد یافته است.

وی خاطربه افزایش ورود مسافر به استان اشاره کرد و گفت: ۱۶۵ هزار و ۶۱۵ نفر در ایام تعطیلات نوروز در استان اقامت داشتند که در مقایسه با مدت مشابه آن در نوروز ۹۶، ضریب اقامت مسافران در استان ۳۱ درصد رشد یافته است.

سویدانلویی بیان کرد: بازدید از اماکن تفریحی و تاریخی استان طی مدت یاد شده یک میلیون و پنج هزار و ۱۳۸ هزار و ۲۹ مورد انجام شد.

وی افزود: در این مدت یاد شده، ۴۸ هزار و ۷۸۲ نفر نیز از موزه‌های استان بازدید کردند که در مقایسه با نوروز ۹۶، ۷۴ درصد رشد یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی همچنین گفت: در نوروز ۹۷، ۱۱ بازارچه با ۲۲۰ غرفه صنایع دستی برپا شد که در این مدت یاد شده ۸۱۲ میلیون تومان محصولات صنایع دستی استان به فروش رسیدند.

افزون بر این، این مسئول عنوان کرد: این اداره کل برای نوروز ۹۷، دو هزار و ۷۰۰ ساعت برنامه فرهنگی با همکاری ادارات ذی ربط، فرمانداری‌ها و شهرداری‌های سطح استان آماده کرد و در اماکن تفریحی و فرهنگی استان برای مسافران و علاقمندان به نمایش گذاشت.

مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: درصدد هستیم در سال جدید برای بهبود بخشی به وضعیت فروش صنایع دستی استان، طراحانی در رشته‌های مختلف را به استان دعوت و در کنار استادکاران صنایع دستی استان قرار خواهیم داد تا تولیدات این صنعتگران با نیاز بازار هماهنگ شوند.
وی از برپایی ۲۲ نوروزگاه در ایام نوروز امسال در خراسان شمالی خبر داد و گفت: برنامه‌های جشن ملی نوروزگاه در استان با موفقیت و فراتر از انتظار انجام شد و ۲۲ شهر، روستا و مکان، در زمینه پاسداشت نوروز و معرفی آداب و رسوم و سنت‌ها به عموم مردم و زائران و گردشگران فعال بودند.
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان شمالی بابیان اینکه از ظرفیت نوروز امسال برای تقویت جاده ابریشم در خراسان شمالی استفاده شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه بخشی از جاده ابریشم در این استان قرار دارد از همین رو به‌منظور قرار گرفتن این محور بانام خراسان شمالی در سند ملی توسعه تلاش داریم. سویدانلویی افزود: هم‌اکنون مسیر‌های جاده ابریشم در خراسان شمالی شناسایی و اقدام به احیا و احصا ربات‌ها و کاروان‌سرا‌های این راه کرده‌ایم.
 سویدانلویی بابیان اینکه جاده ابریشم یک جاذبه مهم گردشگری در خراسان شمالی بشمار می‌رود، تصریح کرد: جاده ابریشم بستری مناسب برای صادرات و واردات و نیز توسعه گردشگری است، بنابراین ضرورت دارد آیین‌ها و سنن بومی را احیا و پرورش دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی وگردشگری خراسان شمالی اضافه کرد: به‌منظور حفظ جاده ابریشم به نام خراسان شمالی در سند ملی، طی سه سال متوالی جشنواره‌ای به این نام در استان برگزارشده است.

انتهای پیام/آ


بازدید مسافران از موزه‌های خراسان شمالی

برچسب ها: میراث فرهنگی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.