رئیس جمهور آمریکا پس از تماشای ویدئوی حمله پهپادهای آمریکا به خانه یک تروریست و تعلل در این کار به دلیل حفظ جان خانواده وی، این اقدام را بی‌دلیل خواند.

ترامپ خواستار کشتن خانواده تروریست ها شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست روز پنجشنبه گزارش داد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، پس از تماشای ویدئویی ضبط شده از حمله هوایی به خانه یک تروریست و تعلل پهپادهای آمریکایی برای کشتن او که کنار خانواده‌اش در خانه بود، پرسید چرا آنها (نیروهای آمریکایی) تعلل کردند؟

سرپرست عملیات پهپادها در توضیح این اقدام به ترامپ گفت تکنیک هایی وجود دارد که با اجرای آن می توان از تعداد تلفات غیرنظامیان کاست.

ترامپ معتقد است وقتی تروریست‌ها به جان خانواده‌ها رحم نمی‌کنند، خانواده آن‌ها نیز نباید در امان باشند.

او در رقابت های انتخاباتی گفته بود: هنگامی که با این تروریست ها مواجه می شوید باید خانواده آنها را هم بیرون بکشید. آنها به زندگی خانواده تروریست ها اهمیت می دهند! خودتان را مسخره نکنید. آنها (تروریست ها) به خانواده های شما اهمیت نمی دهند؛ بنابراین شما هم نباید اهمیت دهید.

رئیس جمهور آمریکا به سازمان سیا دستور داده است هواپیماهای بدون سرنشین خود در سوریه را تجهیز کند. ترامپ در جلسه روز پنجشنبه گفت: «اگر می توانید آن را در طول 10 روز انجام دهید، اجرایش کنید».

این در حالی است که پیش از این دولت باراک اوباما، قابلیت سازمان سیا برای استفاده از پروازهای نظارتی پهپادها را محدود کرده بود. هدف اصلی دولت اوباما خارج کردن نیروهای سیا از سوریه و بازگرداندن آنها به ماموریت های جاسوسی بود. دولت پیشین آمریکا حضور ارتش این کشور را برای مقابله با ترورویست ها کافی می‌دانست.

دونالد ترامپ روز سه شنبه هفته گذشته اعلام کرد قصد دارد همه 2000 نیروی آمریکایی مستقر در سوریه را از این کشور خارج کند. او یک روز پس از این اعلامیه از موضع خود عقب نشینی کرد. سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)  نیز ضمن تکذیب اظهارات ترامپ اعلام کرد گزارش‌ها درباره برنامه خروج نظامیان آمریکایی از سوریه، شایعه است و آمریکا به مبارزه با داعش و شکست کامل آن ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار