معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی، از تشکیل مجمع سلامت استانی با هدف اجتماعی کردن سلامت خبر داد.

تشکیل مجمع سلامت استان در راستای اجتماعی کردن سلامت استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،سیدجواد حسینی در نشست خبری روز جهانی سلامت  گفت: امروزه در دنیا مقوله‌های امنیت، تعلیم و تربیت و سلامت به سمت اجتماعی شدن پیش می‌رود.


وی افزود: در خراسان رضوی تاکنون ۲۰ شهرستان دارای مجمع سلامت شدند و ۸ شهرستان دیگر تا ۲۰ فروردین به این مجموعه اضافه می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی همچنین از تشکیل مجمع سلامت استان با عضویت هزار نفر از شرکای سلامت خبر داد و گفت: این مجمع در راستای اجتماعی کردن سلامت در استان شکل می‌گیرد.

حسینی با اشاره به محور‌های مجمع سلامت، افزود: محور‌های گسترش سلامت فردی، اجتماعی، روانی و معنوی و حفظ و ارتقاء آن و همچنین گفتمان سازی و توجه به همه عوامل موثر در سلامت از جمله این محورهاست.

وی در ادامه محور‌های گسترش مفهومی و قلمرویی امر مشارکت در سلامت، نظام یافتگی امر مشارکت و بحث عبور از میکروب و دارو و رسیدن به بحث رفتار سلامت در این مقوله را از دیگر محور‌های مجمع سلامت عنوان کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در طول مدت زندگی انسان‌ها باید با امید ونشاط همراه باشد و در این راستا زیباسازی شهر و انواع ورزش‌ها می‌تواند اثرگذار باشد.

وی گفت: در خصوص مشارکت امر سلامت در استان، خیران استانی ۲ ونیم میلیارد تومان به خیریه بیمارستان قائم (عج) و ۳۵ میلیارد تومان در مجموع به گسترش سلامت استان توسط خیران اهدا شده است.

انتهای پیام//ف. ح
 

برگزاری نشست خبری معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی در روز جهانی سلامت  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.