استاندار زنجان گفت:مرمت بازار جز با مشارکت دستگاه‌های مرتبط، خدمات رسان و بهره برداران میسر نیست.

طرح مرمت و ساماندهی راسته پاشا در بازار زنجانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛درویش امیری، استاندار زنجان در چهارمین کارگروه تخصصی بازار گفت: با این دیدگاه که بازار زنجان بنای تاریخی بوده و قابلیت ثبت جهانی دارد باید علاوه بر مرمت بازار زنجان اقدام به خدمات رسانی در این بازار کنیم.

وی با با بیان اینکه بدلیل تجاری بودن بازار زنجان دستگاه های خدمات رسان نباید نگاه تجاری به این طرح داشته باشند مرمت بازار جز با مشارکت دستگاه‌های مرتبط، خدمت رسان و بهره برداران میسر نیست.

درویش امیری با بیان اینکه نصب تاسیسات مدرن در مسجد تبریز باعث خروج این مکان از لیست یونسکو شد گفت: لوله کشی گاز و سیم کشی غیراصولی در بازار زنجان هم روند ثبت جهانی بازار زنجان را به مشکل روبرو خواهد کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هم با اشاره به اینکه بازار زنجان به طول ۲ هزار و ۱۰۰ متر بزرگترین بازار سرپوشیده ایران است، گفت: تاکنون همه هزینه‌های مربوط به بازار را میراث فرهنگی متقبل شده است درحالیکه ساماندهی بازار نیازمند مشارکت شهرداری و بهره برداران است.

رحمتی با اعلام اینکه میراث فرهنگی آماده هزینه  ۱۰۰ میلیون تومان در بازار است افزود: مرمت مسجد جامع، مرمت شیروانه راسته حلبی سازان، مرمت و عایق مسجد میرزا مهدی، مرمت ناودانی‌های کف خواب راسته قیصریه و راسته‌های اصلی، رفع نم و رطوبت مسجد چهل ستون، جمع آوری تیر‌های فرسوده حجرات سرای ذبیحیان از مهمترین اقدامات صورت گرفته در بازار زنجان است.

وی به تهیه طرح مرمت و ساماندهی راسته پاشا با اعتبار ۲۲۰ میلیون تومان اشاره کرد و گفت: در این طرح بدنه سازی و کف سازی راسته هدف گذاری شده است.

انتهای پیام/ن

برگزاری چهارمین کارگروه تخصصی بازار

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.