در پی افزایش سطح تولید نفت روسیه در ماه مارس، بهای طلای سیاه نیز افزایش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال افزایش تولیدات نفتی روسیه و انتظارات برای کاهش بهای نفت خام در عربستان سعودی، قیمت طلای سیاه امروز (سه شنبه) با افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 18 سنت افزایش (معادل 0.3 درصد)، به 63 دلار و 2 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 20 سنت افزایش (معادل 0.3 درصد)، 67 دلار و 84 سنت در هر بشکه معامله شد.

یک کارشناس حوزه نفت اعلام کرد افزایش تولیدات روسیه بر بهای طلای سیاه اثرگذار بوده است. همچنین قصد عربستان سعودی برای کاهش بهای فروش نفت به آسیا هم بر قیمت طلای سیاه اثرگذار بوده است.

روسیه در ماه مارس روزانه 10.97 میلیون بشکه نفت تولید کرده است که این در مقایسه با ماه فوریه که 10.95 میلیون بشکه بود، با افزایش همراه بوده است.

پیش از این کشورهای عضو و غیرعضو اوپک موافقت کرده بودند که روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت از سطح تولید روزانه خود بکاهند. این توافق تا پایان سال جاری میلادی معتبر است. این درحالی است که افزایش فعالیت های حفاری آمریکا تاکنون بارها تلاش اوپک را برای مقابله با اشباع بازار بی نتیجه کرده است.

بهای طلا هم پس از آنکه روز گذشته (دوشنبه) در پی احتمال آغاز جنگ تجاری میان چین و آمریکا با بیش از 1 درصد افزایش همراه بود، امروز اندکی کاهش یافت. بهای هر اونس طلا با 0.1 درصد کاهش به 1339.60 دلار رسید.

انتهای پیام/

 بهای نفت و طلا در سوم آوریل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار