سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: ۳۶ میلیارد ریال برای تجهیز مدارس و اسکان مسافران نوروزی در استان هزینه شد.

احمدی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ به تسهیلات و خدمات ایجاد شده توسط این اداره کل در خصوص اسکان مهمانان نوروزی در کلاس‌های درس اشاره کرد و گفت: در سال گذشته برای تجهیز مدارس استان فارس حدود ۳۶ میلیارد ریال هزینه شد که در این زمینه ۳۶ هزارو ۴۱۶ قلم جنس برای این مهم خریداری و بین مدارس توزیع شد.

وی تصریح کرد: تهیه ۱۷ هزار و ۸۰۰ تخته پتو، ۴ هزار و ۷۰۰ تخته فرش، ۱۰ هزار و ۲۰۰ دست بالش، ۴۳۰ دستگاه آبگرمکن، ۷۰۰ دستگاه تلویزیون، ۲ هزار و ۳۲۶ دستگاه یخچال، ۲۰۰ دستگاه اجاق گاز، ازجمله امکاناتی بود که ستاد اسکان مسافران نوروزی آموزش و پرورش فارس در راستای ارتقای سطح کیفی امکانات رفاهی محل‌های اسکان در سال گذشته تدارک دید.

احمدی بیان کرد: به جز شهر شیراز بار اصلی اسکان در همه شهر‌ها به دلیل نبود امکانات هتل و اقامتگاهی بر دوش آموزش و پرورش است و به همین خاطر و بر اساس تصمیم ستاد‌های اسکان شهرستان ها، مدارس علاوه بر فرهنگیان در اختیار سایر میهمانان نیز قرار گرفت و آموزش و پرورش این همکاری را با ستاد‌های شهرستان‌ها انجام داد.

رئیس ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان در آموزش و پرورش فارس درخصوص شهرستان‌هایی که بیشترین پذیرش مهمان نوروزی در مدارس استان را داشتند، افزود: شیراز، آباده، کازرون و مرودشت شهرستان‌هایی بودند که بیشترین اسکان مهمانان نوروزی در مدارس را به خود اختصاص دادند.

احمدی همچنین گفت: مهمانان استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، کرمان و خراسان رضوی بیشترین استان‌هایی بودند که از ظرفیت مدارس استان فارس برای اسکان استفاده کردند.

وی ادامه داد: در ستاد‌های پذیرش و اسکان آموزش و پرورش غرفه‌های فرهنگی، مذهبی و نمایشگاه صنایع دستی و کتابخانه‌های کوچک دایر شده بود تا مهمانان در مدت زمان انتظار برای پذیرش از خدمات این غرفه‌ها بهره‌مند شوند.

رئیس ستاد اسکان نوروزی آموزش وپرورش فارس تصریح کرد: امسال با جلسات خوبی که در ستاد استقبال از میهمانان نوروزی استان برگزار شد، با همکاری خوب شهرداری‌های استان خصوصا شهرداری شیراز، بنر‌های اطلاع رسانی و راهنمای اسکان مهمانان نوروزی در سطح شهر و استان بیش از سال‌های گذشته خودنمایی می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه همه مراکز اقامتی آموزش و پرورش فارس در نوروز ۹۷ تحت پوشش ۳ نوع بیمه قرار گرفتند، افزود: این بیمه‌ها شامل بیمه آتش سوزی، مسئولیت مدنی و حوادث بود.

انتهای پیام/ن

تجهیز مدارس برای اسکان مسافران در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار