دولت وحدت ملی لیبی اعلام کرد عملیاتی نظامی را برای تعقیب تکفیری‌های گروه وهابی صهیونیستی داعش که در غرب این کشور هنوز فعال هستند، آغاز کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت وحدت ملی لیبی روز دوشنبه اعلام کرد عملیاتی نظامی را برای تعقیب تکفیری‌های گروه وهابی صهیونیستی داعش که در غرب این کشور هنوز فعال هستند، آغاز کرده است.

محمد السالک، سخنگوی فائز السراج، نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی در گفتگویی مطبوعاتی اعلام کرد «عملیات طوفان میهن، سحرگاه روز دوشنبه به دستور فائز السراج، فرمانده نیرو‌های مسلح آغاز شد».

وی تصریح کرد «همه کانون‌های تروریستی» در اطراف شهر‌های مصراته واقع در ۲۰۰ کیلومتری شرق طرابلس، پایتخت لیبی، بنی ولید، ترهونه، مسیلاته، الخمس و زیلتن در غرب لیبی از اهداف این عملیات هستند.

مارشال محمد الزین که فرماندهی این عملیات را به عهده دارد بدون اشاره به جزئیات بیشتر درباره ترکیب یا گستردگی عملیاتی که آغاز شده است، اعلام کرد دولت وحدت ملی این نیرو را در ژانویه ۲۰۱۷ ایجاد کرد و در حال حاضر این نیرو در شهر ساحلی الخمس واقع در حدود یکصد کیلومتری شرق پایتخت مستقر است.

انتهای پیام/

عملیات طوفان میهن در مبارزه با داعش در غرب لیبی آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار