مراسم معنوی ام داوود با حضور مشتاقان اهل بیت(ع)، زائران و مردم مومن و خداجو در حرم حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در حال برگزاری است.

مراسم معنوی ام داوود در سومین حرم اهل بیت (ع)به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مراسم معنوی و روحانی ام داوود ساعت ۱۶ در شبستان امام خمینی حرم حضرت احمدبن موسی (ع) آغاز شده است.

شب و روز پانزدهم رجب، از زمان‌های مهم سال است و برای عبادت پیشگان و عارفان، از ایام ویژه سال به حساب می‌آیند.

در‌های رحمت الهی در این شب و روز بر روی خلق گشوده و راه‌ها و در‌های غضب الهی و بدفرجامی، بسته و یا بسیار کم رمق می‌شود.

اعمال ام داوود یکی از اعمال ایام البیض است و معتکفان سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم را روزه می‌گیرند و از ظهر روز پانزدهم به انجام اعمال ام داوود می‌پردازند.

اعمال ام داوود شامل قرائت صد مرتبه سوره حمد، صد مرتبه سوره اخلاص، و ده مرتبه آیة الکرسى است و سپس سوره‌های انعام، بنى‌اسرائیل، کهف، لقمان، یس، صافّات، حَّم سجده، حَّمعَّسَّق، حَّم دخان، فتح، واقعه، مُلْک، نَّ وَ اِذَا السَّماَّءُ انْشَقَّتْ و تا آخر قرآن توسط معتکفان قرائت می‌شود و در پایان دعای استفتاح مشهور به دعای ام داوود خوانده می‌شود.

فاطمه معروف به ام داوود، مادر داوود، پسر زاده امام حسن مجتبی (ع) و مادر رضاعی امام صادق (ع) بوده است.

عمل "ام داوود" را امام صادق (ع) به "ام خالد بربریه" مادر رضاعی خود و مادر داوود آموخت و آن زن صالح این عمل را در نیمه رجب انجام داد و از خداوند متعال مسئلت کرد، که فرزندش داوود بن حسن مثنی را از حبس و شکنجه منصور دوانقی (دومین خلیفه عباسی) رهایی بخشد.
انتهای پیام/ر

زمزمه دعای «ام‌داوود» در حرم شاهچراغ (ع)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار