بقعه متبرکه امامزاده سید میر احمد (ع) معروف به بابا پیر احمد (ع)، از جاذبه‌های مذهبی برای گردشگران و مسافران نوروزی در چهارمحال و بختیاری است.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ بقعه متبرکه حضرت امامزاده سید میر احمد (ع) معروف به بابا پیر احمد (ع)، در حوالی شهر بِن در استان چهارمحال و بختیاری و در میان باغات سرسبز حاشیه رودخانه زاینده رود قرار دارد.

امامزاده سید میر احمد (ع) یکی از ۴ فرزند (و یکی از ۳ فرزند ذکور) امامزاده سید بهاء الدین محمد (ع) مدفون در روستای شیخ شبان و در ۱۴ کیلومتری شهر بن است، که مضجع شریفش، زیارتگاه عاشقان و ارادتمندان آل طه (ع) می‌باشد.

بنای تاریخی بقعه امامزاده سید میر احمد (ع) متعلق به دوره قاجاریه، با مصالح آجر و گچ می‌باشد که پلان اصلی این بنا، هشت ضلعی بوده و با ۱۶ طاق نما به گنبد دوپوش و مدور بنا، تبدیل و متصل شده که ۲ گنبد دو پوش این بنا، به سبک گنبد‌های رک ساخته شده است.

این بنای تاریخی، دارای سه ورودی در جهات مختلف است و تزئینات بنا، شامل نقاشی‌هایی با موضوعات مذهبی در زیر سقف گنبد می‌باشد.

آستان مقدس امامزاده سید میر احمد (ع) [معروف به امامزاده بابا پیر احمد (ع)] در فصول مختلف و بویژه بهار و تابستان، شاهد حضور بی شمار گردشگران و زائران در این فضای مطهر، باصفا و دلپذیر زیارتی و سیاحتی است.

بِن از شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری می‌باشد که مرکز آن شهر بِن در فاصله ۲۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ز

آرامگاه امامزاده سید میر احمد (ع) در حاشیه زاینده رود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار