بقعه متبرکه حضرت امامزاده سید میر احمد (ع) [ معروف به امامزاده بابا پير احمد (ع) ]، در حوالی شهر بن، و در میان باغات سرسبز حاشیه رودخانه زاینده رود، واقع شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

بقعه متبرکه حضرت امامزاده سید میر احمد (ع) [ معروف به امامزاده بابا پير احمد (ع) ]، در حوالی شهر بن ( مرکز شهرستان بن در استان چهارمحال و بختیاری، و در 14 کیلومتری روستای شیخ شبان ) و در میان باغات سرسبز حاشیه رودخانه زاینده رود قرار دارد.

حضرت امامزاده سید میر احمد (ع) [ معروف به امامزاده بابا پير احمد (ع) ]، یکی از ۴ فرزند ( و یکی از 3 فرزند ذکور ) حضرت امامزاده سيد بهاء الدين محمد (ع) ( مدفون در روستای شیخ شبان از توابع شهرستان بن در استان چهارمحال و بختیاری و در فاصله 39 کیلومتری شهرکرد؛ مرکز این استان ) است، که مضجع شریفش، زیارتگاه عاشقان و ارادتمندان آل طه (ع) می باشد.

بنای تاریخی بقعه متبرکه حضرت امامزاده سید میر احمد (ع) ( مشهور به بابا پیراحمد ) متعلق به دوره قاجاریه، با مصالح آجر و گچ می باشد که پلان اصلی این بنا، هشت ضلعی بوده و با 16 طاق نما به گنبد دوپوش و مدور بنا، تبدیل و متصل شده که 2 گنبد دو پوش این بنا، به سبک گنبدهای رک ساخته شده است.

این بنای تاریخی، دارای سه ورودی در جهات مختلف است و تزئینات بنا، شامل نقاشی هایی با موضوعات مذهبی در زیر سقف گنبد می باشد.

آستان مقدس حضرت امامزاده سید میر احمد (ع) [ معروف به امامزاده بابا پير احمد (ع) ]، علیرغم حضور بی شمار گردشگران و زائران در این فضای مطهر، باصفا و دلپذیر زیارتی و سياحتی، متأسفانه با کمبودها و کاستی های مختلفی از جهات رفاهی، اسکان و ... مواجه می باشد.

شهرستان بن، از شهرستان های 9 گانه استان چهارمحال و بختیاری، با بیش از ۳۰۲۰۸ نفر جمعیت می باشد که مرکز آن ( شهر بن ) در فاصله 25 کیلومتری شهرکرد ( مرکز این استان ) قرار دارد. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
امامزاده باباپیراحمد شهر بن واقعا فوق العاده است

از همه نظر.زیارتی و سیاحتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۲۸ دی ۱۳۹۴
من دیشب از اونجا برگشتم شب اونجا خوابیدیم واقعا جای با صفا و قشنگ و بکری داره.
Singapore
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۷ مرداد ۱۳۹۳
اگر نقشه خوانی بلد باشید امامزاده جزء شهرستان سامانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
ما که رفتیم نوشته بود امامزاده باباپیراحمد بن