بقعه متبرکه حضرت امامزاده حمزه علی (علیه السلام)، از جاذبه‌های مذهبی برای گردشگران و مسافران نوروزی در چهارمحال و بختیاری است.

امامزاده حمزه علی (ع) پذیرای گردشگران نوروزیبه گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد: بقعه متبرکه حضرت امامزاده حمزه علی (ع) از نوادگان حضرت امام سجاد (علیه السلام)، در مجاورت شهر بلداجی، در فاصله ۱۴ کیلومتری شهر بروجن و ۵۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری، بر بالای تپه‌ای مرتفع قرار دارد و در اطراف آن، دشتی وسیع گسترده است.

بنای این بقعه، مربوط به دوره تیموریان تا دوره قاجار است و در ۲۴ فروردین ۱۳۸۲ با شماره ۸۲۲۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

برای رسیدن به بقعه امامزاده (ع) باید مسیر پلکانی واقع در دامنه کوه را طی کرد.

موقعیت مطلوب طبیعی، آب و هوای مناسب و نزدیکی به تالاب زیبا و بین المللی چغاخور، سبب جذب سالیانه هزاران زائر و گردشگر در تمامی فصول سال و به ویژه بهار و تابستان، از سراسر کشور به این منطقه می‌شود.

امکانات و تسهیلات تفریحی، گردشگری، حمل و نقل و اسکان در این محل، شامل جاده آسفالته، فضای سبز، سرویس بهداشتی، فاصله ۱۰ کیلومتری تا پمپ بنزین بلداجی، پارکینگ، آب آشامیدنی، سکوی نشیمن، امکانات بازی کودکان، دسترسی به واحد‌های پذیرایی و اقامتی بروجن می‌باشد.
امکان اردو زدن و کمپینگ هم در این مکان وجود دارد.

انتهای تپه محل دفن امامزاده (ع)، غاری وجود دارد که در میان مردم ترک زبان بلداجی، به اوغار معروف است.

گفتنی است: شهر بلداجی از توابع شهرستان بروجن همچنین مرکز تولید گز در کشور و یا به اصطلاح «پایتخت گز ایران» محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ن

بقعه امامزاده حمزه علی (ع) از جاذبه‌های مذهبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار