روزنامه رأی الیوم نوشت آمریکا به این نتیجه رسیده که وضع نیروهایش در سوریه به گونه‌ای پیش می‌رود که خروج، کم هزینه‌ترین گزینه است.

رأی الیوم: آمریکا به این نتیجه رسیده که شکستش در سوریه قطعی استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه رای الیوم، آمریکا به این نتیجه رسیده که وضع نیروهایش در سوریه به گونه ای پیش می رود که اداره آنها با موفقیت غیرممکن و شکست قطعی است و خروج، کم هزینه ترین گزینه است.

طی چند روز گذشته سه حادثه اتفاق افتاد که سبب بروز هرج و مرج در معادله راهبردی منطقه شد. حادثه نخست حمله ارتش سوریه به مواضع عناصر مسلح در غوطه شرقی سبب فروپاشی کامل آنها و برچیده شدن یکی از مهمترین و خطرناکترین گره ها و چالشها در برابر تلاش دولت سوریه و متحدانش برای باز پس گیری اراضی سوریه از اشغال عناصر مسلح شد.

اما رویداد دوم اظهارات غافلگیر کننده دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بود که اعلام کرد نیروهای آمریکایی مستقر در شرق فرات، منطقه التنف و جنوب سوریه به زودی از این مناطق خارج خواهند شد. این اظهارات سبب دگرگونی در معادلات منطقه شده، منطقه ای که از قبل ناآرام بوده است. بدون شک بازتاب این اظهارات گسترده خواهد بود و به تدریج طی چند روز و چند هفته آینده مشخص خواهد شد.

خروج آمریکا از سوریه به این شیوه و در چنین شرایطی یک معنی دارد. معنی آن این است که آمریکا با وجود عوامل امنیتی و سیاسی خود در منطقه به این نتیجه رسیده است که وضع نیروهایش که درچند منطقه در سوریه مستقرند، به گونه ای پیش می رود که اداره آنها با موفقیت غیرممکن و شکست قطعی است و خروج، کم هزینه ترین گزینه از میان گزینه های دیگر است.

رویداد سوم اظهارات محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی است که پس از اظهارات ترامپ مطرح شد. وی گفت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به عنوان رئیس جمهور باقی می ماند. یعنی سیاست عربستان سعودی پس از سالها تزریق پولهای هنگفت و اعزام عناصر مسلح (تروریستی) به سوریه برای سرنگون کردن رئیس جمهور سوریه، به طور راهبردی تغییر کرده است. این اظهارات ترامپ و بن سلمان پس از بازپس گیری غوطه شرقی و فروپاشی تروریست های جیش الاسلام مطرح شده است.
انتهای پیام/

گزارش رأی الیوم درباره احتمال خروج آمریکا از سوریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۳ فروردين ۱۳۹۷
آمریکا از سوریه میره ولی میلیاردها سلاحی که در سوریه به جاگذاشته برای کیه معلومه دردسر جدیدی برای دولت دمشق .
آخرین اخبار