سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا گفت زمان خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه بر اساس ضرورت‌ها تعیین می‌شود نه جدول زمانی محدود و مشخص.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: زمان خروج آمریکا از سوریه را ضرورت‌ها تعیین می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، اریکا چیوسانو، سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با المیادین درباره ادامه حضور نیروهای آمریکایی در خاک سوریه و در پاسخ به این پرسش که «آمریکا در حال حاضر از سوریه چه می‌خواهد و چرا با وجود اینکه دولت سوریه ائتلاف بین المللی را غیرقانونی، متجاوز و غیر هماهنگ با خود می‌داند و خواستار انحلال آن شده است، آمریکا همچنان به اقدام نظامی مستقیم در سوریه اصرار دارد؟»، ادعا کرد: آمریکا خواهان برقراری امنیت و ثبات در سوریه و پایان دادن به رنج‌ها و مشکلات مردم این کشور است. در حال حاضر ما خواهان اجرای کامل قطعنامه شورای امنیت در خصوص آتش بس در سوریه، توقف حملات هوایی به غیرنظامیان و رسیدن کمک‌های بشردوستانه به دست آنان هستیم. درباره اقدام نظامی آمریکا باید بگویم ما با همکاری ائتلاف بین المللی در سوریه هستیم تا داعش را کاملا شکست دهیم و اجازه ندهیم این گروه در آینده دوباره ابراز وجود کند. ما می‌دانیم که داعش همچنان یک نقطه تهدید برای مردم سوریه و جهان به شمار می‌رود.

وی درباره اینکه «آیا آمریکا از سایر گروه‌های تروریستی حاضر در سوریه مانند جبهه النصره نیز می‌خواهد به آتش بس پایبند باشند و با توجه به اینکه منابع میدانی تاکنون از اصابت ۲۱۸۰ راکت به دمشق و کشته و زخمی شدن شماری از غیرنظامیان خبر می‌دهند، چرا آمریکا فقط از دولت سوریه و روسیه می‌خواهد به آتش بس پایبند باشند؟»، مدعی شد: آمریکا خواهان اجرای قطعنامه آتش بس شورای امنیت است و از همه طرف‌ها می‌خواهد به آتش بس پایبند باشند. آتش بس شامل داعش، القاعده و جبهه النصره نمی‌شود و ما تلاش‌های خود را برای مبارزه با تروریسم در سوریه ادامه می‌دهیم.

چیوسانو در پاسخ به این سؤال که «چرا آمریکا در زمینه مبارزه با داعش با دولت سوریه هماهنگ نیست؟»، گفت: آمریکا با حکومت سوریه هماهنگ نیست؛ بلکه در مبارزه با داعش با ائتلاف بین المللی هماهنگ است. آمریکا همچنین با شرکای میدانی خود یعنی نیرو‌های سوریه دموکراتیک هماهنگ است و از آنان برای مبارزه علیه داعش حمایت می‌کند. مبارزه علیه داعش هنوز به پایان نرسیده و آمریکا به تعهدات خود در ائتلاف بین المللی برای نابودی کامل داعش پایبند است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این سؤال که «آیا کناره گیری بشار اسد همچنان شرط آمریکا برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه است؟»، گفت: آمریکا از مردم سوریه و تصمیم آنان حمایت می‌کند؛ ما روند ژنو و هرگونه روند سیاسی معتبر تحت نظارت سازمان ملل را تأیید می‌کنیم تا راه حل سیاسی در سوریه محقق شود، چرا که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد. از این رو ما تلاش‌های سازمان ملل را برای اجرای کامل قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت تأیید و حمایت می‌کنیم و این راهی برای برگزاری انتخابات آزاد، شفاف و اصلاح قانون اساسی و منعکس کننده خواست مردم سوریه است.

وی در مورد اینکه «نیرو‌های آمریکایی چه زمانی از سوریه خارج خواهند شد؟»، ادعا کرد: ما خواهان نابودی کامل داعش هستیم و در این زمینه با ائتلاف بین المللی به تلاش‌های خود ادامه می‌دهیم. تا زمانی که نبرد‌ها با داعش در سوریه ادامه دارد، ما نیز به عملیات نظامی و حمایت خود از نیرو‌های سوریه دموکراتیک ادامه می‌دهیم. ما همچنین به حمایت از مردم سوریه برای برقراری ثبات و امنیت در مناطق آزاد شده از دست داعش ادامه می‌دهیم.

چیوسانو درباره روابط روسیه و آمریکا پس از تحولات اخیر گفت: ما با روسیه در مورد سوریه دارای اختلافاتی هستیم. ما خواهان برقراری امنیت و ثبات برای مردم سوریه هستیم و از روسیه می‌خواهیم برای ضمانت آتش بس به ما پیوندد و از نفوذ خود برای وادار کردن دولت سوریه برای اجرای آتش بس استفاده کند.
انتهای پیام/

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره زمان خروج نظامیان این کشور از سوریه

برچسب ها: آمریکا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آسمان
۱۵:۳۱ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
شما امريكاييها هرجا پا ميگذاريدنا بودي به ارمغان ميآوريدچقدر مردم جهان ازشما متنفرند
Iran (Islamic Republic of)
آسمان
۱۵:۳۱ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
شما امريكاييها هرجا پا ميگذاريدنا بودي به ارمغان ميآوريدچقدر مردم جهان ازشما متنفرند
آخرین اخبار