معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: از ابتدای مسافرت‌های نوروزی امسال تا پایان روز ۱۰ فروردین ماه جاری هشت میلیارد ریال محصولات صنایع دستی این استان به فروش رسید.

هشت میلیارد ریال صنایع دستی در بوشهر فروش رفتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  ارغوان مهدی زاده گفت: این میزان فروش محصولات صنایع دستی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش بیش از ۵۰ درصدی نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: امسال برای معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی استان بوشهر با استفاده از همه ظرفیت‌های گردشگری استان ۴۵۱ غرفه به صورت تک غرفه و در برخی مناطق به صورت بازارچه برپا شده است.

مهدی زاده اضافه کرد: تولیدات صنایع دستی استان بوشهر شهره جهانی دارد طوریکه در بازار‌های جهانی ازجمله اروپا و کشور‌های مختلف آسیایی نیز عرضه می‌شود.

وی یادآورشد: حصیربافی، صنایع دستی دریایی، عبابافی، گلیم بافی با نماد‌های مختلف، گبه بافی، معرق ساقه گندم، سفال، زیورآلات از تراش سنگ، چرم، میناکاری روی مس، سفال و خاتم کاری از جمله صنایع دستی شاخص استان بوشهر به شمار می‌رود.

مهدی زاده با اشاره به استقبال مسافران نوروزی از بافت‌های حصیری و صنایع دستی دریایی گفت: در این بین گلیم و گبه استان بوشهر نیز مشتری خاص خود را دارد و همچنین بافندگان عبای دشتی بوشهر نیز سفارش‌هایی از گردشگران کویتی داشتند.

وی یادآور شد: در حاشیه برگزاری آئین‌های نوروزگاه در ۱۵ نقطه استان که با هدف رونق گردشگری فرهنگی برگزار شد، صنعتگران صنایع دستی هنرشان را به تماشا گذاشتند و توانستند برای آن‌ها مشتری جذب کنند.

مهدی زاده در خصوص عرضه صنایع دستی عشایری در استان بوشهر گفت: عشایر هنر‌های دستی خود را در بیش از سیاه چادر به نمایش گذاشتند و گردشگران نیز تاکنون ۹۵۰ میلیون ریال صنایع دستی از آن‌ها خریداری کرده اند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اضافه کرد: از آنجا که صنایع دستی بخشی از هویت فرهنگی است

امسال برای نخستین بار سیاه چادر‌های عشایر در استان برپا شد.

مهدی زاده همچنین در خصوص نام گذاری سال جدید گفت: به منظور حمایت از تولید کنندگان داخلی با نظارت مستمر و بازدید‌های مستمر از واحد‌های فروش مصنوعات صنایع دستی، با افرادی که اقدام به فروش صنایع دستی وارداتی به خصوص از کشور چین می‌کنند برخورد می‌شود.

وی یادآور شد: هنرمندان استان بافته‌های خلاقانه و کاربردی زیادی به تازگی تولید و بازارخوبی برای کارهایشان ایجاد کرده اند، اما مشکل شان تامین مواد اولیه است که امید می‌رود با حل این مشکل هزینه تولید این صنعت گران نیز کاهش یابد.

انتهای پیام/م

هشت میلیارد ریال محصولات صنایع دستی استان به فروش رسید

برچسب ها: صنعت ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.