مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان بوشهر با اشاره به ایجاد ۱۱ اقامت‌گاه بوم گردی گفت: تا پایان امسال تعداد اقامت‌گاه‌های بوم گردی استان بوشهر به ۳۰ اقامت‌گاه افزایش می‌یابد.

اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان بوشهر افزایش می‌یابدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،   ناصر امیرزاده ظهر امروز در آیین جشنواره ملی نوروز گاه محرابه‌مند دشتی اظهار داشت: امسال با توجه به اهمیت گردشگری، فرهنگی و میراث معنوی استان بوشهر در ۱۶ نقطه استان خصوصاً در شهرستان دشتی برنامه‌های نوروز گاهی اجرا کرده‌ایم که نسبت به سال‌های گذشته دو برابر شد و در نوع خود بی‌نظیر بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: امیدواریم بتوانیم برنامه‌های بومی محلی، سنت، رسم و آیین‌های بومی استان بوشهر به گردشگران معرفی و بخش فرهنگی نیز فعال کنیم.

وی از افزایش گردشگران به استان خبر داد و گفت: امسال حجم و میزان مسافران ورودی به استان بوشهر نسبت به سال‌های قبل تا امروز هفت برابر رشد داشته و امیدواریم در روز‌های آینده بیشتر شود.

امیرزاده خاطرنشان کرد: با توجه به حجم عظیم گردشگران ورودی به استان بوشهر خدمات ارائه شده به مسافران خوب است و همه اعضای خدمات سفر، فرمانداران شهرستان‌ها و شهرداران در تلاش هستند تا خدمات شایسته‌ای به مسافران نوروزی ارائه شود.

وی افزود: با توجه به این‌که جمعیت استان بوشهر بیش از یک‌میلیون ۲۰۰ هزار نفر است بیش از چهار برابر جمعیت استان بوشهر مسافران نوروزی به استان سفرکرده‌اند و این کاری بسیار سخت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان بوشهر بیان کرد: همه متصدیان خصوصاً شهرداران و فرمانداران شهرستان‌ها امسال با شرایط خیلی سختی مواجه هستند در کنار هم تلاش کرده‌ایم تا اتفاق خاصی رخ ندهد و با کمترین نارضایتی توانسته‌ایم تا آلان خیلی از مشکلات برطرف کنیم.

امیرزاده تصریح کرد: امیدوارم مردم کشورمان از سفر به استان بوشهر لذت ببرند روستا‌ها نیز به بحث گردشگری ورود پیدا کردند و این نقطه قوت استان بوشهر است و نمونه بارز آن محرابه‌مند روستای حیدری شهرستان دشتی است.

وی با بیان اینکه امسال ۱۱ اقامتگاه بوم گردی در استان بوشهر فعال بود خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی انجام شده تا پایان امسال اقامت‌گاه‌های بومی به ۳۰ اقامتگاه افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ م

اقامت‌گاه‌های بومی به ۳۰ اقامتگاه افزایش می‌یابد

برچسب ها: نوروز ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.