جانشین پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان گفت: ۲ میلیون و ۸۴۰ هزار و ۶۰۲ تردد از ۲۳ اسفندماه سال گذشته تا کنون در جاده‌های این استان توسط دستگاه‌های تردد شمار به ثبت رسیده است.

شهرام اسماعیلی جانشین پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  تردد‌های ثبت شده این مدت افزایش حدود سه درصدی را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد.

اسماعیلی گفت: همچنین در این مدت شاهد کاهش حدود ۲ درصدی تصادفات در جاده‌های سیستان و بلوچستان بودیم.

وی از اعمال محدودیت‌های ترافیکی در روز‌های آخر تعطیلات نوروزی در مسیر‌های مواصلاتی سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: محدودیت‌های ترافیکی از ساعت هفت صبح امروز در تمام مسیر‌های این استان به منظور افزایش ایمنی و تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه درحال اجراست.

وی ادامه داد: تردد انواع تریلر و کامیون به غیر از تانکر‌های حامل مواد سوختی، فاسد شدنی و یا دارای مجوز از پلیس راهور ناجا در مسیر زاهدان - زابل و بلعکس در روز‌های ۱۳،۱۲ و ۱۴ فروردین از ساعت هفت صبح تا ۲۲ ممنوع است.

جانشین پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان گفت: همچنین تردد انواع تریلر و کامیون به غیر از تانکر‌های حامل مواد سوختی، فاسد شدنی و یا دارای مجوز از پلیس راهور ناجا در مسیر زاهدان - خاش و بلعکس در ۱۳ فروردین از ساعت هفت صبح تا ۲۲ ممنوع شد.

اسماعیلی اظهار داشت: شماره تلفن‌های ۱۱۰، ۲۱۸۷۹۸۰ و ۳۳۵۲۲۵۰۳ مرکز فرماندهی و کنترل پلیس راه سیستان و بلوچستان به طور شبانه روزی آماده پاسخگویی و امداد رسانی به شهروندان و مسافران نوروزی است.

وی ادامه داد: رانندگان با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی؛ ماموران پلیس راه را در برقراری نظم و انضباط ترافیکی یاری رسانند.

 استان سیستان و بلوچستان با ۱۹ شهرستان و ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومتر گستره، پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود که فاصله شمالی‌ترین شهر آن «هیرمند» تا جنوب‌ترین شهر این استان «چابهار» حدود هزار کیلومتر است.

این استان افزون بر هزار و ۳۰۰ کیلومتر مرز با کشور‌های افغانستان و پاکستان و ۳۱۰ کیلومتر ساحل در دریای عمان دارد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.