بندر بریس پذیرای گردشگران نوروزی

بندرصیادی و گردشگری بریس در نوار ساحلی چابهار با غروبی زیبا، ساحلی دلنشین مکانی برای تماشای همزمان دریا، ساحل ماسه‌ای و کوه‌های مریخی یا مینیاتوری است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، روستای بریس با آب وهوای گرم و مرطوب موقعیت راهبردی در ساحل دریای عمان دارد و از نقاط مورد پسند گردشگران در حوزه شهرستان چابهار است.

گردشگران علاوه بر سفر به شهر و منطقه آزاد چابهار می‌توانند با سفری یک روزه به نوار ساحلی چابهار- پسابندر و گواتر در اسکله بریس نمایی متنفاوت از دریا، ساحل ماسه‌ای و کوه‌های مریخی را تماشا کنند.

بندر بریس پذیرای گردشگران نوروزی

چاب‌ها و کنارک در محدوده سواحل مکران به آب‌های اقیانوس هند متصل هستند و موقعیت مناسبی علاوه بر آبزی پروری (ماهی ومیگو)؛ جذابیت‌های فراوان گردشگری دارند که هر مسافری در سفر به این شهرستان‌های ساحلی از ۱۱ بندر صیادی به ویژه بریس در مسیر ساحلی چابهار- گواتر دیدن می‌کنند.

۱۱ بندر ماهیگیری و جایگاه تخلیه صید شامل بنادر تیس، کنارک، رمین، زرآباد، پزم، چابهار، بریس، گواتر، جد، تنگ و پسابندر در حوزه شهرستان‌های چابهار و کنارک برای صید و صیادی فعال است.

طلوع و غروب خورشید همراه با نور کشتی‌ها در شب، موقعیت مناسب در دهانه اقیانوس هند، ساحل صخره‌ای با منظره برخورد موج به صخره‌های پر ارتفاع، انواع خرچنگ‌ها و لاک پشت‌هایی که روی صخره همبازی امواج اند و نسیم روح بخش کنار ساحل بریس همه و همه جلوه نابی از طبیعت شاعرانه چابهار و کنارک در محدوده بنادر صیادی؛ ساحل زیبا را به تصویر می‌کشد.

بندر بریس پذیرای گردشگران نوروزی

گردشگران با سفر به بندر بریس می‌توانند از زیبایی‌های صخره‌های اعجاب انگیر در ساحل دریا، کوه‌های مریخی یا مینیاتوری و طبیعت بکر و رویایی این منطقه دیدن کنند.

گردشگری بریس

معان میراث فرهنگی وگردشگری صنایع دستی سیستان وبلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: از مهم‌ترین قابلیت‌های خدادادی بریس، مناظر بدیع و اسکله منحصربه‌فرد آن است که می‌تواند نقش بسزایی در جذب گردشگران فرهنگ و طبیعت و گسترش اکوتوریسم و اگروتوریسم (گردشگری روستا‌های شگفت) داشته باشد. این امر مهم منوط به تامین امنیت، تزریق امکانات و بها دادن به تحقیقات و استفاده از کارشناسان خبره این کار است که خود مقوله دیگری می‌طلبد.

بندر بریس پذیرای گردشگران نوروزی

میرحسینی افزود: بندر بریس با سواحلی آرام و بی‌نظیر ساحلش همیشه آرام است. تماشای ساحل آرام و صدای برخورد موج بر صخره‌های محکم و استوار آنقدر زیباست که ساعت‌ها هر کس را مات و مبهوت می‌کند. قدم زدن در ساحل طلایی در وقت غروب دل‌انگیز، هم عشق است و هم تماشا. بندر بریس با مناظری بکر و خدادادی منتظر نظاره چشمان هر کسی است که عاشق دریا، سواحل وموج‌های بی‌قرار است.

 بندر صیادی بریس با جمعیت بیش از ۶ هزار نفر در دهستان نگور از توابع بخش دشتیاری شهرستان چابهار واقع شده و فاصله آن از مرکز بخش نگور ۴۴ کیلومتر و تا مرکز شهر چابهار ۶۰ کیلومتر است.

چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از سه شهر به نام‌های چابهار، پلان و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، ۶ دهستان و ۴۳۸ روستا تشکیل شده است.

انتهای پیام /ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار