دادستان‌های کل ۱۶ ایالت آمریکا با صدور یک بیانیه مشترک مخالفت خود را با فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ اعلام کردند.

مخالفت دادستان‌های کل ۱۶ ایالت آمریکا با فرمان مهاجرتی ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، دادستان‌های کل 16 ایالت آمریکا در حمایت از حکم ایالت هاوایی به منظور مخالفت با فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، یک بیانیه مشترک صادر کردند.

دادستان کل ایالت نیویورک اعلام کرد این دادستان‌های دموکرات همچنان با فرمان مهاجرتی ترامپ درباره ممنوعیت ورود اتباع کشورهای مسلمان به خاک آمریکا مخالفت خواهند کرد.

وی اعلام کرد: از روز نخست، ائتلاف دادستان‌های کل به مخالفت با این ممنوعیت غیرقانونی و غیرآمریکایی پرداخت. ممنوعیت مهاجرتی تبعیض‌آمیز دونالد ترامپ هم به خانواده هایی که درگیر این مسئله هستند، آسیب می رساند و هم شهروندان، سازمان ها، نهادها و اقتصاد کشور ما را تضعیف می کند.

متن این بیانیه مشترک بوسیله دادستان‌های کل کالیفرنیا، کنتیکت، دلاور، ایلینوی، آیووا، مین، مریلند، ماساچوست، نیوجرسی، نیومکزیکو، اورگان، رود آیلند، ورمونت، ویرجینیا، واشنگتن و منطقه کلمبیا امضا شد.

آنها در این بیانیه مشترک همچنین اعلام کردند که این فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ به شدت باعث ایجاد اختلال در توانایی دانشگاه های دولتی برای ثبت نام دانشجویان و اعضای هیئت علمی و از بین رفتن درآمدهای تحصیلی و مالیاتی خواهد شد.

قرار است دیوان عالی آمریکا در پایان ماه آوریل به شکایات و دادخواست های مربوط به فرمان مهاجرتی ترامپ رسیدگی کند. رئیس جمهور آمریکا حدود چند ماه پیش یک فرمان مهاجرتی را امضا کرد که به موجب آن از ورود اتباع هفت کشور عمدتا مسلمان به خاک آمریکا جلوگیری می شود. این فرمان مهاجرتی اعتراضات گسترده ای را در داخل و خارج از آمریکا به دنبال داشت.

انتهای پیام/

دادستان‌های کل ۱۶ ایالت آمریکا با فرمان مهاجرتی ترامپ مخالفت کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار