رئیس مرکز روسی آشتی ملی در سوریه اعلام کرد: از آغاز توافق میان مخالفان و دولت مرکزی، 136هزار و 191 تن از افراد مسلح به همراه بستگان خود غوطه شرقی را به مقصد ادلب ترک کردند.

خروج بیش از 136 هزار تن از غوطه شرقیبه گزارش حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ژنرال یوری یوتوشنکو رئیس مرکز روسی آشتی ملی در سوریه اعلام کرد: از آغاز توافق میان مخالفان و دولت مرکزی، 136هزار و 191 تن از افراد مسلح به همراه بستگان خود غوطه شرقی را به مقصد ادلب ترک کردند.

رئیس این مرکز تصریح کرد: 24 هزار و 912 فرد مسلح به همراه خانواده های خود مناطقی چون «عربین»، «جوبر»، «عین ترما» و «زملکا» در غوطه شرقی را به سوی ادلب ترک کردند.

وی اعلام کرد: تمامی این افراد به منطقه «قلعه المضیق» در منطقه کاهش تنش در ادلب واقع در شمال غرب سوریه منتقل شدند.

رئیس مرکز آشتی طرف های متخاصم در سوریه افزود: افراد خارج شده از غوطه شرقی را اتوبوس های دستگاه امنیتی سوریه و آمبولانس های هلال احمر این کشور به همراه نظامیان روسی همراهی می کردند.

ژنرال یوتوشنکو تاکید کرد: گذرگاه های انسانی در اردوگاه «الوافدین» تا «دوما» در غوطه شرقی، فعالیت خود را ادامه می دهند.

این مسئول نظامی روسی همچنین اعلام کرد: روز پنجشنبه (9 فروردین) حدود یک‌هزار و 49 تن گذرگاه الوافدین در دوما را به مقصد ادلب ترک کردند.

پیش تر وزارت دفاع روسیه افراد خارج شده از غوطه شرقی را 103 هزار تن اعلام کرده بود.

این افراد در نتیجه توافق انجام شده در دوم فروردین 97 میان دولت سوریه و مخالفان مسلح و با میانجیگیری مرکز آشتی روسی طرف های متخاصم صورت گرفته است.

گفتنی است اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد 24 فوریه 2018 (5 اسفند 96) به اتفاق آرا قطعنامه ای را تصویب کردند که به موجب آن در سراسر سوریه دستکم 30 روز آتش بس برقرار می شد، اما این توافق بارها از سوی گروه های مسلح نقض شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار