مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به بحران کم‌آبی در استان بوشهر گفت: برای مقابله با این بحران مصرف بهینه آب و مدیریت مصرف توسط مشترکان در اولویت قرار دارد.

بحران کم‌آبی در استان بوشهر با مدیریت مصرف کنترل می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،   کیقباد یاکیده با بیان اینکه ارائه خدمات به گردشگران از برنامه‌های مهم شرکت آبفای استان بوشهر است اظهار داشت: برای تامین آب مورد نیاز مسافران در کمپ‌های موقت و اسکان گردشگران به ویژه در ساحل بوشهر اقدامات لازم انجام شده است.

وی از آبرسانی سیار به تفرجگاه‌های بوشهردر ایام نوروز خبر داد و تصریح کرد: در ایام نوروز به منظور رفاه حال مسافران و گردشگران با تانکر‌های آبرسانی سیار، آب مورد نیاز در اختیار گردشگران و مسافران نوروزی از طریق مخزن‌های نصب شده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، هدف از آبرسانی سیار را تامین بخشی از آب مورد نیاز گردشگران دانست و افزود:در تمام ایام تعطیلات نوروز، کشیک‌های مستقردر اکیپ‌های اجرایی مختلف شرکت آب و فاضلاب استان آماده خدمات‌رسانی بی‌وقفه و رفع مشکلات شهروندان بوده‌اند.

یاکیده با اشاره به ایجاد ۲۳ تانکر آبرسان برای توزیع آب مورد نیاز گردشگران در کمپ‌های گردشگری بوشهر بیان کرد: ۱۲ تانکر شهرداری بوشهر روزانه ۶۵۰ هزار لیتر آب در محل‌های اسکان مسافران توزیع می‌کند و این در حالی است که ۸ تانکر آبرسان روزانه ۱۷۰ هزار لیتر در محل اسکان مسافران فرهنگی در مدارس بوشهر توزیع می‌کند.

وی، با اشاره به اینکه ۳ تانکر آبرسان شرکت آبفا در راستای خدمات رسانی به گردشگران فعال است خاطر نشان کرد: این تانکر‌ها نیز روزانه ۲۰۰ هزار لیتر آبرسانی در شهر بوشهر انجام می‌دهند تا نیاز گردشگران در کمپ‌های اسکان تامین شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه آبرسانی به محل اسکان گردشگران رایگان انجام می‌شود افزود: روزانه در مجموع یک میلیون لیتر آب مورد نیاز گردشگران در بوشهر از طریق شرکت آبفای استان به صورت رایگان توزیع می‌شود.

یاکیده، با تاکید بر توجه به مصرف بهینه آب افزود: آب ورودی به شبکه آبرسانی بوشهر از استان‌های مختلف با خطوط انتقال طولانی و با مشقت و هزینه‌های بالا انجام می‌شود که نیاز است در مصرف بهینه آن تلاش حداکثری شود.

وی بیان کرد: تنها راه مقابله با بحران کم‌آبی، مدیریت مصرف این ماده حیاتی است که باید در دستور کار همه مشترکان آب قرار بگیرد.

انتهای پیام/ م

رای مقابله با بحران کم آبی مصرف بهینه آب  در اولویت قرار دارد

برچسب ها: نوروز ، آب و هوا ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۰ فروردين ۱۳۹۷
باید فرهنگ سازی که تا از آب های شهری و شرب بهینه استفاده شه