قائم مقام واحد روابط عمومی اتحادیه جامعه اسلامی گفت: عناصری که باید در یک فیلم برای موفقیت وجود داشته باشد همه در به وقت شام دیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد زادمهر قائم مقام واحد روابط عمومی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در یادداشتی درباره فیلم به وقت شام که در ایام نوروز اکران شد نوشت:
بعد از پایان جشنواره فجر و حاشیه‌های اختتامیه بی صبرانه منتظر اکران عمومی بعضی از فیلم‌ها بودم از جمله به وقت شام اثر ابراهیم حاتمی کیا که با موضوعیت داعش ساخته شده است.
به وقت شام داستان ۲ خلبان ایرانی است با بازی هادی حجازی‌فر و بابک حمیدیان است که اتفاقا پدر و پسر هستند و برای نجات مردم سوری به تدمر اعزام می‌شوند، اما با نفوذ یک داعشی کنترل هواپیما از دست نیرو‌های خودی خارج شده و این آغاز داستان رشادت دو خلبان ایرانی است.
به وقت شام فیلمی است که نه تنها در محتوا بلکه در فرم هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، حال آنکه انتخاب به جای حجازی‌فر و حمیدیان برای نقش خلبان‌های ایرانی و همچنین بازیگران سوری از آنجایی سرچشمه می‌گیرد که حاتمی کیا سینما را می‌شناسد و عناصر و ابزار‌های ساخت یک فیلم قوی را درک کرده است.
نکته برجسته به وقت شام واقعیت است چرا که مردم در اخبار و یا در شبکه‌های اجتماعی کلیپ‌های متعددی از کار‌های داعش و جنگ چندین ساله سوریه دیده اند و حال برای ساخت فیلمی در آن فضا باید بتوان مخاطب را اغنا کرد و باید گفت که حاتمی‌کیا یکی از بی نظیرترین فیلم‌های خود و بعد از آن سینمای کشور را در جلوه‌های ویژه ساخته و صحنه‌های زیبایی را در این فیلم به تصویر کشیده است.
در وصف فیلمنامه باید گفت که داستان پر کشش و جذاب که مخاطب را با خود همراه می‌کند و مدام دنبال این هستی که چه خواهد شد از جمله گفت و گو‌هایی که به زیبایی انتخاب و اجرا شده بود صحبت‌های شیخ داعشی و خلبان ایرانی بر سر جان زن‌ها و کودکان سوری بود.
عناصری که باید در یک فیلم برای موفقیت وجود داشته باشد همه در به وقت شام دیده می‌شود حال آنکه موسیقی به اندازه است البته می‌توانست در بعضی صحنه‌های احساسی فیلم بیشتر شود، ولی با وجود کارن همایون فر این بخش نیز از نقاط قوت به وقت شام است.
شجاعت و از خود گذشتگی نظامیان ایرانی اینبار نه در این فیلمی با موضوع هشت سال دفاع مقدس بلکه با مضوعیت داعش دوباره ثابت می‌شود چرا که با درخواست نیرو‌های سوری به کمک مردم میشتابند و بدون منت تا پایان از تلاش برای نجات مردم بی گناه منصرف نمی‌شوند. البته در این فیلم صحبت‌های مادرزن علی و همچنین گفت و گوی بین او و پدرش این موضوع را که چرا ما در سوریه هستیم را بیشتر روشن می‌کند که البته با هوشمندی حاتمی کیا به اندازه و به جا البته در نمایی بدون نور به تصویر کشیده شده و نمونه‌ی زیبای فرم و محتوا در کنار هم است.
این روز‌ها اکران‌های نوروزی ادامه دارد و فیلم‌های مختلفی با ژانر‌های متفاوت در حال اکران هستند هرچند تبلیغات در فضای مجازی، صدا و سیما و تابلو‌های شهری در جذب مخاطب اثر گذار است، ولی همه‌ کار نیست و باید توجه داشت که باید به تمام فیلم‌ها پرداخته شود از کمدی گرفته تا درام، ولی موضوع، کارگردان و بازیگران از نکات برجسته جذب مخاطب است.
در پایان باید گفت به وقت شام را در سینما‌ها همراه با خانواده ببینید و لذت ببرید قطعا راضی از سالن خارج خواهید شد چرا که فیلمی در قله سینمای ایران را خواهید دید.
انتهای پیام/

یادداشتی درباره به وقت شام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.