گیلان رتبه دوم گردشگری در کشور

استان گیلان با 6 میلیون و 300 هزار اقامت از شروع سفرهای نوروزی تاکنون رتبه دوم گردشگری را در کشور به خود اختصاص داده است.

گیلان رتبه دوم گردشگری در کشوررییس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور امروز در بازدید از موزه روستایی سراوان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ؛ گفت :گیلان دومین مقصد گردشگری مسافران نوروزی پس از استان مازندران از آغاز سفر های نوروزی تا به امروز است.

محمد محب خدایی با بیان اینکه از آغاز سفرهای نوروزی تاکنون 43 میلیون و  600 هزار اقامت در سراسر کشور داشتیم که نسبت به مشابه سال قبل 20 درصد افزایش را نشان می دهد ، افزود : بازدید مسافران از مناطق گردشگری نیز تعداد   61 میلیون و 800هزار نفر بوده که نسبت به سال قبل38درصد افزایش یافته است .

وی با بیان اینکه شکایت مسافران و گردشگران در سطح کشور کاهش 56درصدی داشته ، گفت : استان گیلان نیز با اقامت 6میلیون و 300هزار نفر رشد 18درصدی نسبت به سال قبل داشته است .

رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور با اشاره به اینکه برای اولین بار امسال یک برنامه ریزی جدید با همکاری وزارت آموزش و پرورش برای مهمانان نوروزی صورت گرفته ، تصریح کرد : سازمان ها و افرادی که در ایام نوروز به مسافران خدمات ارائه می دادند از تاریخ21 تا 27 فروردین می توانند به همراه خانواده به مسافرت رفته و از تخفیفات 80درصدی مکان های اقامتی برخوردار شوند.

انتهای پیام /ت

گیلان دومین مقصد گردشگری مسافران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۱۱ فروردين ۱۳۹۷
عزيزان وسعت گيلان چقدر است وسعت مازندران چقدر ؟ همينطور جمعيت تعداد شهرها و طول ساحل ها. حتما تعداد گردشگران مازندران چند برابر گيلان است ولي بدون شك از نظر رتبه بندى گيلان اول است