در طرح آرامش بهاری، ۱۲۰ روحانی در امامزادگان استان تهران در چهار رشته به مردم‌ مشاوره می دهند.

رابطه صمیمی مردم و روحانیت در طرح آرامش بهاریحجت الاسلام و المسلمین حسین‌پور، مسئول امور اعزام مبلغین اوقاف استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد طرح آرامش بهاری خاطرنشان کرد: در طرح آرامش بهاری، نوروز امسال ۱۲۰ مبلغ اعزامی از قم برای پیشبرد برنامه‌ها در خیمه‌های معرفت مستقر در بقاع متبرکه و امامزادگان (ع) بهره بردیم.

مسئول امور اعزام مبلغین در ادامه افزود: مبلغان در چهار رشته تخصصی «کار با کودک»، «چندرسانه‌ای»، «مشاوره خانواده» و غرفه «وقف» در خیمه‌های وقف حضور دارند و همگی تحصیلات تخصصی این دوره را علاوه بر علوم دینی کسب کرده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین حسین‌پور بیان کرد: ارتباط معنوی و اندوخته علمی در حوزه مهارت زندگی، موجب شده تا این عزیزان به سطوح مختلفی در حل مشکلات و مسائل مردم به دست آورند.

مسئول امور اعزام مبلغین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: با توجه به اینکه مردم اعتماد خاصی به لباس روحانیت دارند، به نکات و توصیه‌های آنان توجه بیشتری می کنند. در حقیقت در این طرح مردم و روحانیت ارتباطی بسیار خوب با یکدیگر دارند.

وی در همین راستا اذعان داشت: مهارت همدلی، گوش دادن و برقرار ارتباط موثر با مخاطبان از دیگر ویژگی‌های ضروری برای انتخاب مبلغین در این ایام است تا تعامل با مسافران نوروزی و زائران با سهولت بیشتری انجام شده و پیام دین به آنان منتقل گردد.

حسین‌پور با اشاره به نقش مبلغین در طرح آرامش بهاری اشاره کرد: مبلغین در این طرح به مثابه حلقه واسطی هستند که در عین برقراری ارتباط بین فرد و دین، پیوندهای بین فرد و خانواده را نیز تقویت کرده و احترام به والدین و تکریم آنان را در غالب فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی به آنان آموزش می‌دهند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار