رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سراوان گفت: سروان به عنوان سرزمین نخل و آفتاب باجاذبه های گردشگری آمادگی لازم برای پذیرایی از گردشگران و مسافران نوروزی را دارد.

حمزه ندرتزهی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سراوان  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: حضور مسافران از نقاط مختلف کشور در تعطیلات نوروزی، فرصت خوبی را برای معرفی جاذبه‌های گردشگری، توانمندی‌ها و صنایع دستی شهرستان سراوان فراهم کرده است.

وی بیان کرد: مقبره بابا حاجی در روستای زیارت، مقبره خواجه محمد مرشد در شهر محمدی، قبرستان تاریخی شهر گشت، ساختمان قدیمی بهداشت محیط، سنگ نگاره‌های دره نگاران در ناهوک و قلعه شیشه ریز در شهر جالق از مهمترین آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری شهرستان سراوان است.

وی گفت: مساجد و قلعه‌های فراوانی از جمله مسجد زنگیان، کهنه قلعه و قلعه سینوکان در سراوان وجود دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سراوان اظهار داشت: «ناهوک» با وجود آثار تاریخی فراوان، نخلستان‌ها و قنات پرآب و همچنین آبشار چوتین گون، «دزک» با دارا بودن مسجد جامع قدیمی و قلعه و همچنین موزه شخصی عبدالله سپاهی، «کوهک» زادگاه خورشید ایران و نخلستان‌های زیبا، «کلپورگان» با وجود کارگاه زنده سفال دستی با قدمتی هفت هزار ساله و «کله گان» با لقب ماسوله بلوچستان و داشتن شالیزار‌های زیبا به عنوان روستا‌های هدف گردشگری این شهرستان معرفی شدند.

ندرتزهی افزود: علاوه بر روستا‌های هدف گردشگری، ۲ شهر «جالق» با وجود مقابر تاریخی و قلعه‌ها و نخلستان‌ها و «گشت» با دارا بودن چشمه آب گوگردی و تپه نمکی به عنوان مناطق نمونه گردشگری معرفی شدند که آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران هستند.

وی تصریح کرد: ۴۲۰ اثر تاریخی در سراوان وجود دارد که ۱۳۰ اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی همچنین سه موزه مردم شناسی، موزه شخصی عبدالله سپاهی و موزه سفال کلپورگان را از دیگر مکان‌های گردشگری این شهرستان برشمرد.

انتهای پیام/ع

سراوان پذیرای گردشگران نوروزی 

برچسب ها: نوروز ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار