تالاب بین‎المللی گندمان در چهارمحال و بختیاری، یکی از تالاب‌های برتر پرنده‎نگری ایران برای مسافران نوروز ۹۷ است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ تالاب بین المللی گندمان با ۹۸۰ هکتار وسعت و ۲ هزار و ۲۱۹ متر ارتفاع از سطح دریا، در جنوب غربی شهر گندمان در نزدیکی تالاب بین المللی چغاخور قرار دارد که هر ساله پذیرای مسافران و گردشگران می‌باشد.

تالاب پرنده نگری ایران پذیرای مسافران نوروزی

این تالاب از ۱۰ تالاب برتر پرنده نگری ایران و مهمترین زیستگاه‌های جانوری کشور برای اسکان دائم پرندگان بومی و تخم گذاری پرندگان مهاجر به شمار می‌رود که در دفتر بین المللی تحقیقات پرندگان آبزی «لندن ـ ۱۳۵۲» به ثبت رسیده است.

چشمه های اطراف تالاب علاوه بر آن که مکان مناسبی جهت گذران اوقات فراغت به شمار می آیند، آب این تالاب را نیز تأمین می کنند.

 چشمه های نصیرآباد، گل گپ، بیدک و وستگان از مهم‎ترین این چشمه‌هاست.

تالاب پرنده نگری ایران پذیرای مسافران نوروزی

پوشش گیاهی این تالاب را عمدتاً گونه‌های حاشیه‌ای و نم پسند مانند درختان بید، مرغ، جگن، ساز، نی، لویی، زنبق، آلاله آبی، هزار نی، بارهنگ آبی، نخل مرداب، عدسک آبی و بزواش تشکیل می‌دهند.

پوشش آب دائمی این تالاب حدود ۷۰۰ هکتار است و اطراف آن پوشیده از مرغزاری زیباست.

پرندگانی چون لک لک، شکاریا، حواصیل، بالکان، مرغابی سانان، یلوه و سلیم و همچنین ماهی گورخری، سفید کولی، ماهی پوزه دار و سیاه ماهی در تالاب گندمان دیده می‌شود.

تالاب پرنده نگری ایران پذیرای مسافران نوروزی

از امکانات ویژه تفریحی و ورزشی اطراف تالاب گندمان می توان به سوارکاری، به دلیل وجود مرکز پرورش و نگهداری اسب اشاره کرد.

تالاب بین المللی گندمان در ۷۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری و در فاصله ۳۶ کیلومتری از تالاب بین المللی چغاخور قرار دارد.

انتهای پیام/ن

تالاب گندمان از زیباترین جاذبه‌های طبیعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار