دبیرخانه سی امین دوره مسابقات رفاقت مهر، یادواره شهید علی لندی با رویکرد استعدادیابی جوانان با حضور رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور به جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری اعطا شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهاشم حسینی المدنی رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور در سفر به چهارمحال و بختیاری گفت: مسابقات رفاقت مهر، یکی از فعالیت‌های تربیتی و آموزشی است که با در نظر گرفتن و طراحی مسابقات و فعالیت‌های متنوع به منظور پرورش روحیه تلاش، سازندگی، تعاون و کار گروهی و با هدف کشف، رشد و شکوفایی استعداد‌های فرهنگی، علمی، امدادی و افزایش سطح آگاهی اعضای جوانان جمعیت هلال احمر از راه ایجاد انگیزه بیشتر و رقابت سالم‌تر با هدایت و نظارت این جمعیت برنامه ریزی و اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری امسال میزبان سی‌امین دوره مسابقات رفاقت مهر یادواره شهید علی لندی است، افزود: در این دوره جوانان عضو جمعیت هلال احمر سراسر کشور در دو گروه دختران و پسران در رشته‌های مختلفی از جمله چادر زنی، کمک‌های اولیه، حمل تخصصی مصدوم، اسکان اضطراری، مسابقات امدادی، زبان انگلیسی و مسابقات فرهنگی و هنری به رقابت خواهند پرداخت.

حسینی‌المدنی بیان داشت: دانش آموز شهید علی لندی در دنیای امروز توانست با آن اقدام شجاعانه خود یاد شهدای نوجوان را زنده کند و روشنگر این مسیر مقدس باشد و الگوی بشردوستی برای نسل جوان باشد.

وی گفت: هدف اصلی از برگزاری مسابقه رفاقت مهر ایجاد زمینه‌های دوستی و مهربانی، پرورش روحیه تلاش، سازندگی، تعاون، تعهد و کاردسته جمعی، شناخت استعداد‌های بالقوه و تقویت انگیزه‌های اعضا، ایمان، معرفت، دین و ترویج فرهنگ و تمدن اصیل، پرورش روحیه مسئولیت پذیری، تعامل و همدلی و آشنایی با حوزه‌های امدادی، بشردوستانه و معنوی است.

مسعود مثنوی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری گفت: نیمه دوم سال ۱۴۰۳، سی‌امین دوره مسابقات رفاقت مهر در این استان برگزار می‌شود.

وی افزود: در تلاش هستیم تا با برنامه ریزی‌های لازم، این دوره از رقابت‌ها با بالاترین سطح کیفیت در چهارمحال و بختیاری برگزار شود.

مثنوی اضافه کرد: قرار است تمامی شرکت کنندگان در بخش های مختلف در نظر گرفته شده، سطح دانش، مهارت و توانمندی‌های خود را بسنجند.

عباسعلی محمدزاده معاون دانشجویی و جوانان جمعیت هلال احمر کشور دانش آموز شهید علی لندی را قهرمانی دهه هشتادی برشمرد و گفت: بی‌شک این ایثارگری علی لندی در کتاب‌ها نقش می‌بندد تا به الگوی ارزشمندی برای نسل حاضر و نسل‌های بعدی تبدیل شود.

وی افزود: اگر چه همه در تلاش هستند تا بیانیه گام دوم انقلاب در جامعه برای نسل جوان تبیین شود، اما علی لندی این قهرمان ۱۵ ساله ثابت کرد می‌تواند بهترین روایتگر برای ارزش‌های این بیانیه باشد.

محمدزاده با بیان اینکه پایه و اساس جمعیت هلال احمر، بر مبنای فکر و ایده جوانان شکل گرفته است، اضافه کرد: هر جای این کشور ردپای جوانان باشد بی شک همه خروجی‌ها به نتیجه خوب منجر می‌شود.

محمدزاده بیان داشت: جوانان ما سرمایه‌های وطنی هستند که تمام تلاش خود را برای صلح و دوستی انسان‌ها و تسکین آلام بشری به کار برده‌اند.

 

 

 

کاظم خیری معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از ۴۰ هزار عضو فعال  در ۲۳ کانون دانشجویی، ۸ کانون طلاب، ۲۷ کانون جوانان، ۱۴ کانون روستایی، ۲۰۰ کانون دانش آموزی و ۹۰ کانون غنچه‌های هلال احمر در مهد‌های کودک سازماندهی شده اند.

وی افزود: هم اکنون تیم‌های تخصصی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر استان شامل ۱۴ تیم سحر، ۱۲ تیم دادرس پیشرفته، ۲۰۰ تیم دادرس دانش آموزی و تیم‌های رسانه رابطین خبری، ماه نگار و یاس می‌باشد.

گفتنی است؛ همزمان با برگزاری یادواره ۶۸ شهید امدادگر جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری با حضور دکتر کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر، حجت‌الاسلام سیدهاشم حسینی المدنی رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، عباسعلی محمدزاده معاون دانشجویی و جوانان، دکتر عالیشوندی معاون امور بین‌الملل و هیئت همراه، از پوستر سی‌امین دوره مسابقات رفاقت مهر رونمایی و دبیرخانه این مسابقات به این استان اعطا شد.

 

برچسب ها: هلال احمر ، رفاقت مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار