فرمانده مرزبانی کشور گفت:کشفیات کالای قاچاق در کشور تا 9 برابر افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛سردار سرتیب پاسدار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی کشور شامگاه گذشته در حاشیه گشت زنی در اروندرود و خلیج فارس گفت : در سال 96 واردات بخشی از کالاها همچون شکر، برنج، پوشاک، پارچه، دارو و وسایل برقی خانگی را هدفمند کردیم و برخی از این کالاها از 3.5 تا 9 برابر نسبت به سال 95 افزایش کشفیات را نشان می دهد.

وی افزود: تعداد پرونده های تشکیل شده با جریمه بالای یک میلیارد ریال نسبت به سال 95 یک و نیم برابر و پرونده های با بیش از جریمه 100 میلیون ریال بالغ بر پنج برابری نسبت به سال قبل افزایش نشان می دهد.

سردار سرتیب پاسدار رضایی گفت: در راستای هدفمند کردن واردات کالاهای یادشده و با توجه به تجهیزات وارد شده در ناوگان دریایی، پیش بینی می شود امسال کشفیات کالای قاچاق افزایش مضاعفی داشته باشد.

وی با بیان اینکه امروز رفتار و اعمال مرزبانان مانند رزمندگان دوران دفاع مقدس است، افزود: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری وشعار مورد نظر ایشان برای امسال (حمایت از کالای ایرانی )،مرزبانان وظیفه مضاعفی در راستای مقابله با قاچاق کالا پیدا کرده اند.

سردار سرتیب پاسدار رضایی افزود: به منظور مبارزه با قاچاق کالا در سراسر مرزهای کشور به ویژه مناطقی که سابقه تردد غیرمجاز دارند، اقدامات مقابله ای ونظارتی مضاعف خواهیم داشت.

وی تعامل دستگاههای مرتبط و مرزنشینان با مرزبانان را موثر دانست و گفت: اگر همه دستگاههای ذیربط و مردم مرزنشین برای مقابله با قاچاق کالا با مرزبانان تعامل داشته باشند قطعا قاچاق کالا کاهش می یابد .

فرمانده مرزبانی کشور، تجهیز و اضافه شدن شناورها به ناوگان مرزبانی در اسفندماه سال 96 یادآور شد و افزود: بخشی از شناورهای جدید در نیمه اول امسال به ناوگان مرزبانی ملحق می شوند.

سردار سرتیب پاسدار رضایی گفت: در مرزهای خشکی نیز حدود10 هزار میلیارد ریال طرح و برنامه در موضوعات مختلف که در سطح ستاد کل نیروی مسلح به تصویب رسیده به مجلس ارائه شد.

سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا روز سه شنبه به همرا سردار نظرپور از 110 کیلومتر از مرزهای ابی کشور در رودخانه بین المللی اروند و خلیج فارس تا حوزه ماهشهر و یادمان شهدای والفجر 8گشت زنی کرد و به صورت میدانی نحوه فعالیت ها و کنترل شناورهای دریایی را دیدن کرد.

سردار قاسم رضایی ضمن بازدید از یگان های مرزی ساحلی و ناوگروه ها و پاسگاه های شناور دریایی دستوارات لازم را جهت ساماندهی و اقدامات امنیتی کنترلی صادر کرد.

گفتنی است در این بازدید فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی کشور با تعدادی از صیادان و مرزنشینان دیدار و گفت وگو کرد.

انتهای پیام /د

افزایش 9برابری کشفیات کالای قاچاق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.