در جریان برنامه‌ای که قرار بود بخشی از آئین‌های کهن نصف‌جهان را بازسازی کند حضور تعدادی شترسوار در بستر رودخانه خشک زاینده‌رود واکنش بسیاری از شهروندان اصفهانی را به‌دنبال داشت.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان امروز در نشست خبری اظهار کرد: پل خواجو یک اثر تاریخی بر روی زاینده‌رود است، امسال اتاق فکری تشکیل شد تا فرهنگی که بر پل خواجو شکل گرفته به صورت نمادین برای گردشگران نمایش داده شود، اشتران نیز نماد آن کاروان تجاری بوده و یک بخشی از برنامه امروز ما اشترانی بوده که در کنار پل می‌نشستند.

محمد عیدی افزود: در این برنامه مشاغل سنتی و ده‌ها عنوان دیگر به نمایش در آمده که مورد استقبال هم قرار گرفته است، به خصوص در زمانی که همه با سرعت به سمت مدرنیته می‌رویم چنین برنامه‌هایی که بازگشت به سنت به حساب می‌آید مفید فایده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: چیزی که در بستر فضای مجازی منتشر شده است برش خورده از اتفاقی بوده که جزو برنامه ما نبوده است و شتربان در زمانی غیر از برنامه ما این کار را انجام داده است؛ البته برنامه‌های ما نه در بستر و نه بر روی پل بوده است و کاری که شتربان انجام داده است نیز در زمانی غیر از بازه زمانی انجام برنامه ما بوده است، چرا که برنامه تا 4 فروردین بوده است و شتربان این کار را 5 فروردین انجام داده است.

وی عنوان کرد: همین که خشکی زاینده‌رود موجب افسردگی و ناراحتی مردم اصفهان می‌شود نشان می‌دهد زاینده‌رود تکرار نمی‌شود، زاینده‌رود در فرایند رشد مدنی این مردم موفق شده است.

عیدی ابراز داشت: خشکی زاینده‌رود را می‌بینیم اما خشکی آئین‌های مربوط به زاینده‌رود مثل «عروسی قنات» را نمی‌بینیم که با بازنمایی آن به هویت تاریخی خود بازمی‌گردیم.

وی تصریح کرد: یکی از عرصه‌های فرهنگ عامه آوازخوانی‌های زیر پل خواجو بوده است، یکی از بازنمودهای این برنامه نمادین نوروزی نیز در زیر پل خواجو بوده است که دیده نشد، اگر هنر و فرهنگ فاخر می‌خواهیم باید اجازه دهیم هنر و فرهنگ عامه رشد کند.

انتهای پیام/م

 

نشست خبری معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان

برچسب ها: شهرداری ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.