معاون بهداشتی دانشگاه رفسنجان گفت: با اجرای طرح مدیریت مهندسی بهداشت محیط در سلامت نوروزی بیش از یک‌ هزار و ۸۱۱ کیلوگرم مواد غذایی فاسد معدوم شد.

بیش از ۱۸۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در رفسنجان و انار معدوم شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد جمالی‌زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان گفت : طرح مدیریت مهندسی بهداشت محیط در سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.


وی بیان داشت: از ابتدای اجرای این طرح تا کنون بیش از ۵ هزار و ۱۸۷ مورد بازدید و بازرسی توسط کارشناسان بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به ویژه مراکز حساس شامل قنادی‌ها، رستوران‌های داخلی شهری و بین‌راهی و اغذیه‌فروشی‌ها انجام شده است.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی شهرستان رفسنجان عنوان کرد: از این تعداد ۱۴۰ مورد بازرسی از مراکز و اماکن بین‌راهی و هفت مورد از مراکز و اماکن متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند همچنین برای ۱۱۷ مرکز هم اخطار بحرانی و غیر بحرانی صادر شد.


وی ادامه داد: هفت مرکز متخلف در این مدت زمان پلمپ و تعطیل شدند و از ۲۸ مرکز نمونه‌برداری مواد غذایی انجام شد.


جمالی‌زاده با اشاره به اینکه یکی از وظایف دانشگاه علوم‌پزشکی، تامین تجهیزات پرتابل بازرسی است، تصریح کرد: در راستای ارتقای سلامت جامعه و با هدف افزایش سلامت مواد غذایی، بازرسان بهداشت محیط در مواقع مورد نیاز علاوه بر نمونه‌گیری و ارسال نمونه به آزمایشگاه مرجع، با استفاده از تجهیزات پرتابل و روش‌های سنجش سریع، نسبت به شناسایی و تشخیص سریع‌تر موارد مشکوک و تخلف اقدام می کنند که در این رابطه در رفسنجان و انار بیش از ۲ هزار و ۸۰۵ مورد سنجش با تجهیزات پرتابل صورت گرفته است.


وی عنوان کرد: بیش از ده هزار و ۳۱۹ مورد کلرسنجی آب در این مدت انجام شده است.


جمالی‌زاده بیان کرد: طرح مذکور توسط کارشناسان بهداشت محیط شامل ۲۲ نیروی بازرس و هشت نیروی ستادی در شهرستان‌های رفسنجان و انار در حال اجراست.


وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح مدیریت مهندسی بهداشت محیط در سلامت نوروزی بیش از یک‌ هزار و ۸۱۱ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف در شهرستان‌های انار و رفسنجان جمع‌آوری و معدوم شد، بیان کرد: حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی، ایمنی آب و مواد غذایی در سطح عرضه و کاهش و کنترل بیماری های مرتبط با آب و مواد غذایی از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان سامانه ۱۹۰ را آماده پاسخگویی به شکایات مسافران نوروزی اعلام کرد.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار