رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، گفت: باید همه بپذیرند سلامت منحصر به وزارت بهداشت و یا بخشی از یک دستگاه اجرایی نیست بلکه همه ارگان ها، دستگاه‌های اجرایی، ائمه جمعه، اساتید و ... نقش بسزایی در سلامت دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، "علی رشیدی نژاد" رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان صبح امروز ۲۰ اسفندماه در اولین مجمع سلامت استان که با حضور استاندار کرمان همراه بود، گفت: هدف از برگزاری این مجمع با حضور مسئولین استانی این است که نشان دهیم همه ما وظیفه داریم در سلامت مردم نقش ایفا کنیم به طوری که شعار «سلامت برای همه و همه برای سلامت» باید در جامع نهادینه شود.
وی ادامه داد: باید نقش سلامت را در جامعه پررنگ ببینیم و در این راستا شعار مجمع سلامت استان برای سال ۹۷، «هزار روز اول طلایی» خواهد بود.
رشیدی نژاد با تشریح ویژگی‌های نقش این هزار روز اول زندگی، تصریح کرد: باید همه بپذیرند سلامت منحصر به وزارت بهداشت و یا بخشی از یک دستگاه اجرایی نیست بلکه همه ارگان ها، دستگاه‌های اجرایی، ائمه جمعه، اساتید و ... نقش بسزایی در سلامت دارند و برای تعمیم سلامت باید همه دست به دست هم دهیم.
وی در پایان اظهار کرد: سلامت در همه ابعاد جسمی، روحی، روانی و ... باید صورت گیرد.

حجت الاسلام  علی عارفی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه با اشاره به نقش سلامت در آیات و روایات در سعادت انسان‌ها، گفت: سلامت تعمیم نمی‌شود مگر آنکه سلامت را در حوزه فرهنگی و معنوی تعریف کنیم.
وی با بیان اینکه سلامت مطلوب با فقر فرهنگی به نقطه مطلوب نخواهد رسید، اظهار کرد: مشکل امروز ما این است که در حوزه فرهنگ که تضمین کننده سلامت جامعه است کم کار کرده ایم.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه معنویت تاثیر مستقیم بر سلامت افراد خواهد گذاشت، گفت: چیزی که باید همه به آن توجه کنند این است که آسیب‌های اجتماعی مانع سلامت اجتماعی شده و باید در راستای رفع آسیب‌های اجتماعی تلاش کنیم و از سوی دیگر نیز اقتصاد تاثیر مستقیم بر سلامت جامعه خواهد داشت و این موضع نیز در شعار‌های استاندار کرمان به وضوح قابل مشاهده است.

انتهای پیام/ی

سلامت مطلوب با فقر فرهنگی به نقطه مطلوب نخواهد رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار