ریاست جمهوری افغانستان، برخی گمانه زنی ها درباره احتمال برگزار نشدن انتخابات مجلس و شوراهای ولسوالی ها را رد کرد و گفت: دولت برای برگزاری انتخابات در سال جاری خورشیدی اراده جدی دارد.

پاسخ «ارگ» به نگرانی های برگزار نشدن انتخاباتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ریاست جمهوری افغانستان، برخی گمانه زنی ها درباره احتمال برگزار نشدن انتخابات مجلس و شوراهای ولسوالی ها را رد کرد و گفت: دولت برای برگزاری انتخابات در سال جاری خورشیدی اراده جدی دارد.

شاه حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری اعلام کرد: اگرچه طرح های پیشنهادی احزاب سیاسی برای تغییر نظام انتخابات مانع برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی ها خواهند شد، اما با این همه، این انتخابات ها بر اساس قانون کنونی انتخابات برگزار خواهند شد.

وی تاکید کرد که رئیس جمهور به هیچ نهادی حق مداخله در امور انتخابات را نمی دهد و از تمامی تلاش ها برای برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان در سال جاری پشتیبانی می کند.

گفتنی است که برخی نمایندگان و بنیاد انتخابات شفاف افغانستان، از نا امنی ها، مداخلۀ دستگاه های دولتی در کارهای کمیسیون های انتخاباتی، مهندسی شدن انتخابات مجلس و نیز ضعف مدیریت اعضای کمیسیون های انتخاباتی ابراز نگرانی کرده اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار