پایگاه اینترنتی روزنامه اکسپرس در مطلبی به اقدامات رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه برای سازماندهی ارتش اسلام و حمله به رژیم صهیونیستی پرداخت.

آیا اردوغان درصدد ایجاد «ارتش اسلام» برای حمله به اسرائیل است؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس، کمتر از یک ماه پیش روزنامه دولتی «ینی شفق»، چاپ ترکیه مقاله‌ای تحت عنوان «اگر ارتش اسلام علیه اسرائیل تشکیل شود؟» منتشر کرد. در این گزارش با اشاره به ۵۷ کشور عضو سازمان همکاری اسلامی، به قابلیت‌های اتحاد این کشور‌ها برای سازماندهی ارتش اسلام و حمله به رژیم صهیونیستی و متحدانش پرداخته شد.

در بخشی از این مقاله آمده بود: اگر کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی از لحاظ نظامی با هم متحد شوند قادر هستند بزرگترین و جامع‌ترین ارتش جهان را تشکیل دهند. تعداد سربازان فعال آن بیش از ۵ میلیون و ۲۰۶ هزار تن خواهد بود و بودجه دفاعی آن به ۱۷۵ هزار میلیارد دلار خواهد رسید.

این مقاله به بیان جزئیات بیشتری از این طرح  پرداخت و نوشت: پایگاه‌های زمینی، هوایی و دریایی کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی در نقاط مهم و حساسی واقع شده‌اند و به کارگیری آن‌ها برای حمله به اسرائیل کافی است. از سوی دیگر، پایگاه‌های مشترک در مدت زمان کوتاهی ساخته می‌شود و حداقل تجهیزات نظامی موجود در آن ۵۰۰ تانک، ۱۰۰ هواپیما، ۵۰۰ بالگرد و ۵۰ قایق تندرو خواهد بود.

نویسنده این مقاله ۲۵۰ هزار سرباز را برای نخستین عملیات نظامی علیه رژیم صهیونیستی کافی دانست.

در همین حال، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه  با تکرار موضوع احیای امپراتوری عثمانی، مراتب رضایت خود را از این گزارش اعلام کرد.

وی (اردوغان) اخیرا موفق به  تاسیس پایگاه نظامی در قطر و سومالی شده است. همچنین طی توافقی با مقامات سودانی اجازه استفاده از یک جزیره سودانی در دریای سرخ را به عنوان پایگاه نظامی به دست آورد.

او هچنین دفعات متعددی تهدید کرده است که به جزایر یونان در دریای مدیترانه حمله می‌کند همانطور که به بهانه مقابله با تروریسم، بخش‌هایی از سوریه را هدف حمله‌های خود قرار داد.

با این حال، اجرای اهداف بلندپروازانه اردوغان نیازمند حمایت مالی است که آن را نیز اتحادیه اروپا فراهم کرد.

 چندی پیش اتحادیه اروپا اعلام کرد مبلغ ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار دیگر به ترکیه پرداخت می‌کند. این مبلغ بخشی از کمک‌های مالی  اروپا به ترکیه برای جلوگیری از ورود پناهجویان به قاره سبز بود که هزینه مورد نیاز آنکارا را برای پیشبرد اهدافش تامین کرد.

انتهای پیام/

گزارش نشریه ترکیه ای مبنی بر احتمال صف آرایی ارتش اسلام در برابر رژیم صهیونیستی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۴:۲۶ ۰۷ فروردين ۱۳۹۷
به اگه تشکیل بشه عالیه چون هیچ کشور ابرقدرتی به خاک کشور های مسلمان طمع نمی ورزند چون در حال حاضر فقط کشور های قدرتمند و چند کشور همسایه از این اغبشاشات منطقه سود می برند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۰۷ فروردين ۱۳۹۷
چاقو دسته خودش رو نمی بره اردوغان به کمک اسرائیل سرپا مونده
باهمدیگه سوریه و عراق رو داغون کردن هم دست اسرائیل و هم دست اردوغان به خون زنان و کودکان سوری و عراقی الوده است هردوشون از داعش حمایت می کنن.
اونوقت چه ادعاهای گنده ای هم در می کنن. این ژورنالیست بازی رو هم شک نکنید اسرائلیی ها بهشون اموزش دادن تا از این نوکرشون ، قهرمان بسازن.
محو اولاسان اردوغان ( به اذری همون مرگ بر اردوغان).
Iran (Islamic Republic of)
كره مشتري
۱۲:۱۳ ۰۷ فروردين ۱۳۹۷
سلام غارت چپاول و كشتار انسانهاي بي دفاع و بي گناه كدام يك از اين اعمال در دين اسلام مي گنجد چراغ سبز اين رفتار تركيه از طرف آمريكا و اسرائيل صادر شده است اين متن هيچ سر و ته اي با واقيعيت ندارد و اين اتفاق حتي در خواب هم رخ نخواهد داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۷ فروردين ۱۳۹۷
هر بلایی که در جنگ های جهانی سر عثمانی در آوردند کمش است.
اسلام خلافت عثمانی کم از حاکمیت داعش نیست
ان شاء الله نابودی ترکیه و آزادی و خلاصی همه همسایگانش
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۰۶ ۰۷ فروردين ۱۳۹۷
به نام خدا
باسلام به قول قدیمیا:شتردرخواب بیند پنبه دانه!البته در پیشرفت اقتصادی ترکیه در چندسال اخیر با سیاستهای دولت آقارجب شکی نیست!اما به قول خدابیامرز اربکان ایشون یعنی آق رجب و مواضعشون کمی خرده شیشه دارن!کما اینکه رجب آقا قبل از دشمنی سرسختانه با بشار اسد رفت و آمد خونوادگی داشتن!و شاخ و شونه کشیدن جلوی اسرائیل هم مثل ادعاهای توخالی صدام کلک قدیمی شده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۵ ۰۷ فروردين ۱۳۹۷
اردوغان عامل تجاوز و تخریب و ترور در کشورهای همسایه ترکیه مثل عراق و سوریه است و در ترانزیت نفت دزدی این کشورها دست داشته عامل صهیونیست ها و استکبار جهانی به رهبری شیطان بزرگ است . این مرد از شعار های اسلامی برای تحریک مردم مسلمان ترکیه سوء استفاده می کند .
-
ناشناس
۰۱:۴۱ ۰۷ فروردين ۱۳۹۷
عرعردوغان اگه تو قدرت پوشالی خود بمونه حتماً یکی از اهدافش حمله به ایران و تسلط بر این کشور خواهد بود..
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
اکبر
۰۰:۳۷ ۰۷ فروردين ۱۳۹۷
اردوغان چندین سال است که هر چه ارباب هایش می گویند گوش می کند تا شاید ترکیه را هم جزو اتحادیه اروپا بکند و آرزوی تمام همو طن هایش را بر آورده کند نه اردوغان به فکر نابودی اسرائیل نیست و بر عکس به فکر نابودی اسلام ناب محمدی است تا شاید اربابانش از او و هموطنانش راضی شوند و آنها را هم اروپایی کنند درک این زیاد سخت نیست از رفتار مردمش با سبک زندگیشان و حمایتش از تروریست‌ها معلوم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۰۶ فروردين ۱۳۹۷
بله حتما اردوغان به یک شکل از خلافت فکر میکنه
Germany
ناشناس
۱۶:۳۰ ۰۶ فروردين ۱۳۹۷
هیچ اعتمادی به این کشور ترکیه نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۰۶ فروردين ۱۳۹۷
دلار گرون شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۶ فروردين ۱۳۹۷
امسال ناوهواپیمابر فوق پیشرفته خودشو هم به آبهای آزاد میندازه و انبار مهمات دنیاست و بیشترشو خودش تولید میکنه از جنگنده و هلیکوپتر و توپ و تانگ و موشگ تا سربازان ربات
و این ارتش فوق قدرتمند احتمالا برای به زانو درآوررن روسیه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۳ ۰۷ فروردين ۱۳۹۷
حاجی تو دیگه خیلی گنده اش کردی .تازه داره اولین موشک ساخت داخل رو ازمایش میکنه .اینا یهو از کجا امد .تا جایی که میدونم وسایل نظامیشو از غرب میگیره .اره این حرفتو قبول دارم انبار مهمات دنیاست اما بقیه چیزا نه .بعداز کودتا و دستگیری ها و اخراج ها ارتششم ضعیفتر شدهچون بیشتر همون با تجربه هارو اخراج کرده .کسایی که سرشون به تنشون میارزه
Iraq
اهورا
۰۹:۵۳ ۰۷ فروردين ۱۳۹۷
ترکیه ناو هواپیما بر فوق پیشرفته داره؟؟ خودش مهمات و سلاح تولید میکنه؟؟؟؟ ترکیه حتی نمیتونه یه فشنگ بسازه
آخرین اخبار