اجساد ۱۴ مهاجر غرق شده در نزدیکی یک جزیره یونانی واقع در دریای اژه، از آب بیرون کشیده شد.

کشف اجساد ۱۴ مهاجر در نزدیکی یک جزیره یونانیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اسکای نیوز، اجساد 14 مهاجر غرق شده در نزدیکی یک جزیره یونانی واقع در شرق دریای اژه، از آب بیرون کشیده شد. گروه نجات هنوز موفق نشده اند 4 نفر از این مهاجران را که قایق حامل آن ها در نزدیکی جزیره «آگاتونیسی» واقع در جنوب جزیر «ساموس» غرق شد، پیدا کنند.

گروه نجات در ابتدا توانستند اجساد 4 کودک، یک مرد و زن را از آب بیرون بکشند. اجساد هشت مهاجر دیگر نیز پس از مدتی در نزدیکی جزیره آگاتونیسی کشف شد. سه نفر از مهاجران –دو زن و یک مرد– پس از غرق شدن قایق‌شان توانستند خود را به ساحل برسانند و نجات یابند. این سه نفر به اعضای گروه نجات گفتند قایق حامل آنها یک قایق چوبی بود و 21 مسافر داشت.

سه فروند هواپیما به همراه کشتی های نیروی دریایی و گارد ساحلی یونان، یک قایق متعلق به آژانس فرانتکس (گارد مرزی اتحادیه اروپا) و چندین قایق شخصی در عملیات جستجو شرکت داشتند.

گزارش اسکای نیوز می افزاید توافق نامه مهاجرت که دو سال پیش میان ترکیه و اتحادیه اروپا به امضا رسید، برای کُند کردن موج مهاجرت غیرقانونی به کشورهای اروپایی از طریق مسیر سواحل ترکیه به جزایر یونانی بود. با وجود این، هر هفته ده ها و گاهی صدها پناهجو سوار بر قایق ها و کشتی هایی که برای سفرهای دریایی مناسب نیستند، تلاش می کنند با عبور از این مسیر وارد کشورهای اروپایی شوند.

وزیر مهاجرت یونان در این باره گفت: تراژدی اخیر در جزیره آگاتونیسی به بدترین و غم انگیزترین شیوه نشان می دهد که زندگی انسان ها نمی تواند به منافع قاچاقچیان و یا سیاستگذاری دولت ها وابسته باشد.
انتهای پیام/

غرق شدن 14 مهاجر در دریای اژه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار