سازمان بین‌المللی مهاجرت سازمان ملل اعلام کرد در دو ماه نخست سال ۲۰۱۸، تعداد پناهجویانی که از طریق دریای مدیترانه وارد اروپا شده اند، به شدت کاهش یافته است.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از دویچه وله، «سازمان بین المللی مهاجرت سازمان ملل» در گزارشی اعلام کرد در دو ماه نخست سال 2018 (ژانویه و فوریه)، 10243 مهاجر از طریق دریای مدیترانه وارد اروپا شده اند. این در حالی است که در همین بازه زمانی در سال 2017، 17438 مهاجر وارد اروپا شده بودند.

بر اساس این گزارش، در سال جاری میلادی، حدودا نیمی از مهاجرانی که سعی داشتند وارد اروپا شوند به ایتالیا رفته اند. باقیمانده آنها هم به یونان و اسپانیا سفر کرده اند. سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد در این میان 418 نفر هم مفقود و یا کشته شده اند.

در زمان اوج هجوم مهاجران به اروپا در سال 2016، بیش از 5000 نفر در مسیر رسیدن به کشورهای اروپایی کشته شدند. در فوریه 2016، 116500 نفر وارد اروپا شده بودند. در ماه آوریل همان سال، کشورهای حوزه بالکان مرزهای خود را به روی پناهجویان بستند و ورود آنها را به کشورهای اروپایی دشوارتر کردند.

در اواخر سال 2015 و اوایل سال 2016، اروپا با بحران شدید پناهجویان روبرو شد و میلیونها مهاجر به کشورهای اروپایی بخصوص آلمان پناه آوردند. «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان به سبب سیاست های حمایت از پناهجویان، از داخل و خارج کشور هم مورد تحسین واقع شد و هم هدف انتقادهای تندی قرار گرفت.


انتهای پیام/

کاهش تعداد پناهجویانی که از دریای مدیترانه وارد اروپا شده‌اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار