کمیسر امور مهاجرت اتحادیه اروپا از پبشنهاد 3 میلیارد یوریی این اتحادیه به ترکیه برای محدود کردن ورود پناهجویان به قاره سبز خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه یورو نیوز؛ اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه مبلغ 3 میلیارد یوروی دیگر به ترکیه پیشنهاد کرد تا مهاجرت پناهجویان سوری مقیم این کشور به اروپا را محدود کند.

«دیمیتریوس آرامپوولوس»، کمیسر امور مهاجرت اتحادیه اروپا، اعلام کرد این پیشنهاد در راستای بخشی از اقدامات اتحادیه اروپا برای محدود کردن مهاجرت پناهجویان از خاورمیانه به کشورهای اروپایی است؛ رویه ای که در سال های 2015 و 2016 همزمان با تشدید بحبوحه جنگ در عراق و سوریه، موجب وقوع بحران پناهجویان در اروپا شد.

وی گفت: همکاری ما با ترکیه برای حل این چالش از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

این مقام، پیشنهاد مبلغ 3 میلیارد یوریی اتحادیه اروپا برای محدود کردن مهاجرت پناهجویان سوری به کشورهای اروپایی را مطرح کرد. مقامات مهاجرتی ترکیه تا کنون واکنشی به این پیشنهاد نشان نداده اند.

در سال 2016، اتحادیه اروپا و ترکیه، در خصوص برنامه ای مشترک برای ممانعت از سرازیر شدن پناهجویان به اروپا به توافق رسیدند. اتحادیه اروپا در ازای پرداخت کمک مالی، از ترکیه خواست تا مانع ورود پناهجویان سوری و عراقی که به واسطه جنگ کشورهای خود را ترک کرده اند و قصد عزیمت به اروپا را دارند، شود. بر اساس آمار سازمان ملل متحد، در سال 2014، حدود یک میلیون و 800 هزار مهاجر غیرقانونی از طریق دریای مدیترانه وارد اروپا شده اند.

آژانس آمار اروپا –یوروستات— نیز در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد شمار پناهجویانی که در سال 2017 به اروپا مهاجرت کرده اند در مقایسه با سال 2016، به 46 درصد کاهش یافته است. در سال 2016 بیش از یک میلیون و دویست هزار پناهجو وارد اروپا شدند که این رقم در سال 2017  به 649 هزار نفر کاهش یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار