مردم ایتالیا در حالی یکشنبه چهارم ژوئن برای انداختن آراء خود به پای صندوق‌ها در انتخابات پارلمانی خواهند رفت که، برخی احزاب ایتالیا آوارگان و مهاجران را عامل اصلی مشکلات اقتصادی و افزایش آمار جرم و جنایت می‌دانند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد مردم ایتالیا یکشنبه چهارم ژوئن برای انداختن آراء خود به پای صندوق‌ها خواهند رفت.

این گزارش می‌افزاید در این انتخابات شهروندان ایتالیایی نمایندگان و سناتور‌های مورد نظر خود را انتخاب خواهند کرد.

بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها ائتلاف راست گرای میانه رو در راس تمامی احزاب قرار دارد و پیش بینی می‌شود چهل درصد از کرسی‌های سناتوری را به خود اختصاص دهد که برای کسب حداکثر آراء به منظور به دست گرفتن قدرت کافی محسوب می‌شود.

این ائتلاف حاصل اتحاد حزب سیلویو برلوسکونی با راست گرایان افراطی و استقلال طلب، و برادران ایتالیا است.

آنتونیو تایانی، سیاستمدار ایتالیایی و رئیس پارلمان اروپا، کاندیدای حزب فورزا ایتالیا متعلق به سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر سابق این کشور در انتخابات چهارم مارس خواهد شد. تایانی یکی از بنیانگذاران حزب فورزا ایتالیا در سال هزار و نهصد و نود وچهار بوده است. برلوسکونی که در حال حاضر هشتاد و یک سال سن دارد چهار بار به عنوان نخست وزیر ایتالیا انتخاب شد ولی به علت محکومیت قضائی تا سال دو هزار و نوزده نخواهد توانست در انتخابات کاندیدا شود. بر این اساس حزب راست مرکزی خواهد توانست حکومت در ایتالیا را به دست گیرد.

انتخابات پارلمانی ایتالیا در حالی قرار است روز یکشنبه آینده برگزار شود که روز جمعه آخرین روز تبلیغات انتخاباتی است و نظرسنجی‌ها ائتلاف راست میانه‌روی برلوسکونی را پیروز انتخابات می‌دانند. جناج چپ گرای میانه متشکل از احزاب دموکراتیک، آزاد و برابر، اروپای بیشتر، مدنی پوپولار و با یکدیگر، نزدیک به بیست و هشت درصد و جنبش پنج ستاره به تنهایی حدود سی درصد دارای محبوبیت هستند. سایر احزاب نیز مجموعا نزدیک به نه درصد محبوبیت کسب کرده اند.

ایتالیا که خود از بنیانگذاران اتحادیه پولی اروپا بوده است، ولی در سال‌های اخیر موجی از نارضایتی از حوزه یورو و اتحادیه در میان ایتالیایی‌ها شکل گرفته است و شهروندان ایتالیایی معتقدند عضویت در این منطقه، ریشه مشکلات اقتصادی آن‌ها است. مسئله آوارگان مناطق بحران زده غرب آسیا و شمال آفریقا و نیز مهاجرت یکی دیگر از متغیر‌های فضای سیاسی و اجتماعی ایتالیا در آستانه انتخابات سراسری است. نزدیک بودن ایتالیا به سواحل شمال آفریقا، باعث شده این کشور مقصد بیشترین تعداد آوارگان و مهاجران در کل اروپا باشد.

برخی احزاب ایتالیا به ویژه احزاب راست گرا، معتقدند آوارگان و مهاجران عامل اصلی مشکلات اقتصادی و افزایش آمار جرم و جنایت در این کشور اروپایی هستند.

احزاب افراطی در تلاش برای کسب آراء بیشتر، با سوء استفاده از نارضایتی عمومی از هجوم آوارگان به این کشور و دیگر معضلات نظیر بیکاری و افزایش مشکلات اقتصادی، به بیگانه ستیزی و مهاجرهراسی در این کشور دامن می‌زنند.

انتهای پیام/

انتخابات پارلمانی ایتالیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار