رئیس موسسه آموزش عالی وحدت تربت جام گفت: مراکز علمی ودانشگاهی کشور برای تحقق شعار سال امسال مقام معظم رهبری باید همتی مضاعف کنند.

نقش مراکز علمی ودانشگاهی کشور در تحقق شعار سالبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد سید محمد حسینی در دیدار نوروزی اقشار مختلف مردم این شهر افزود:برای دست یابی به شعار مقام معظم رهبری در سال جدید باید باور‌های وفرهنگ اصیل ایرانی وهر منطقه کشورمان مورد توجه قرار گیرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگارما در پوشیدن لباس محلی تربت جام گفت: تاکید ما بر حفظ اصالت و زنده نگه داشتن باور‌ها وسنت‌های منطقه تاریخی با غنای فرهنگی هزارساله است و رابطه لباس و فرهنگ به اندازه‌ای قوی است که وقتی یک غریبه وارد محیطی می‌شود نخستین علامتی که او را می‌شناساند همان لباس اوست.

رئیس موسسه آموزش عالی وحدت تربت جام افزود: همه اقوام وملل مختلف که بر سنت‌ها وآیین‌های محلی خود تاکید کردند نوعی بر محصولات داخلی خود صحه گذاشته اند و این موجب تولید اشتغال و اقتصاد مقاومتی است که این جمع بندی شعار‌های سال‌های گذشته رهبری در شعال امسال متبلور گشته است.

حسینی افزود: ورود، رواج نماد‌های فرهنگی بیگانه در کشور، به معنای پیروی استفاده کنندگان این گونه مد‌ها یا نماد‌های فرهنگی از فلان کشور یا فلان فرهنگ نیست، بلکه این افراد همواره کالا‌های تولید شده دیگران را می‌خرند، مصرف می‌کنند یا می‌فروشند.

وی گفت: البته هستند کسانی که به عمد و با برنامه این کار را انجام می‌دهند، ولی عموم مصرف کنندگان و فروشندگان اقلام مد و نماد‌های فرهنگی این گونه نیستند و در حقیقت، اصل استفاده از مد‌ها و نماد‌های بیگانه در عرصه نمادی ریشه دارد و هر چه کشوری در عرصه فرهنگی، زیباتر، قدرتمندتر و جذاب‌تر ظاهر شود بی شک، در این عرصه موفق‌تر خواهد بود.
 
رئیس موسسه آموزش عالی وحدت تربت جام افزود:بانگاهی به نامگذاری‌های سال‌های اخیر باید دولت وملت از کالای ایرانی حمایت کنند تا  پیشرفت و توسعه هم جانبه کشور را شاهد باشیم .

انتهای پیام/س، ج
 

دیدار نوروزی رئیس موسسه آموزش عالی وحدت تربت جام با اقشار مختلف مردم

برچسب ها: نوروز ، کالای ایرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.