اتوبوس گردشگری مهاباد با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی شروع بکار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛اتوبوس گردشگری مهاباد با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی شروع بکار کرد.

این اتوبوس برای مسافران نوروزی در نظر گرفته شده تا اماکن تاریخی و گردشگری مهاباد بهتر و بیشتر به مسافران نوروزی معرفی شود. از امروز تا ۱۲ فرودین‌ماه اتوبوس گردشگری از ساعت ۱۰ صبح فعال خواهد بود و هیچ هزینه‌ای از مسافران و گردشگران اخذ نمی‌گردد و رایگان است.

اتوبوس گردشگری مهاباد در ساعت‌های معینی در محل‌های تعیین شده برای سوار کردن مسافران حاضر می‌شود و مسافران نوروزی می‌توانند در ساعات اعلام شده در این محل‌ها حاضر شده و به بازدید از اماکن گردشگری مهاباد بپردازند.

مسیر اتوبوس گردشگری مهاباد از مقابل دبیرستان امین الاسلام (ستاد اصلی اسکان فرهنگیان) واقع در خیابان اسماعیل آقا آغاز شده و در ادامه در ایستگاه دوم میدان شهرداری، اقدام به سوار کردن مسافران می‌نماید و در ادامه، مسیر‌های موزه مفاخر (سرای هیمن)، موزه مردم شناسی حمام میرزا رسول مهاباد، کاروانسرای سیمون، بازار سنتی، نمایشگاه آداب و سنن هه وارگه، استراحتگاه و سیاه چادر عشایری، سد مهاباد، نمایشگاه سوغات و صنایع دستی را طی می‌کند.

جلیل جباری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی در مراسم آغازبه کار اتوبوس گردشگری اظهار داشت: بسیاری از کشور‌ها فاقد منابع نفت و گاز هستند، اما درآمد ارز‌ی آن‌ها از راه گردشگری بیشتر از در آمد نفتی ماست در حالیکه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های ایران و علی الخصوص استان نیلگون آذربایجان غربی در حوزه گردشگری متنوع‌تر و بیشتر از بسیاری از این کشور‌ها است و در حال حاضر صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت پویا منبع اصلی درآمد، اشتغال، توسعه اقتصادی و فرهنگی در جهان بشمار می‌رود و ایران از نظر جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی جزء ۱۰ کشور برتر دنیا است.

وی بیان کرد: امروزه گردشگری یکی از مهمترین فرصت‌های زمینه ساز برای ایجاد شغل، کاهش فقر، حفاظت از محیط زیست و ایجاد صلح و تعاملات میان فرهنگ‌های مختلف است و توسعه آن در بهبود کیفیت زندگی مردم و افزایش رفاه اجتماعی تاثیر بسزایی دارد.

جباری افزود: اداره کل میراث فرهنگی استان بر این باور است که توسعه گردشگری داخلی مقدمه‌ای برای جذب گردشگران خارجی است و ما منابعی در اختیار داریم و باید از این منابع بهره مثبت بگیریم. در حال حاضر لازم است متناسب با سلیقه‌های گردشگران برنامه‌هایی راتنظیم کنیم تا گردشگر تمایل داشته باشد مدت زمان بیشتری را در استان ما اقامت کند و به این وسیله از صنعت گردشگری درآمدزایی کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی استان گفت:خوشبختانه اقدامات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در این راستا نتیجه بخش بوده و امروزه در تمامی شهر‌های استان شاهد رشد چشمگیر حضور گردشگران هستیم و شهرستان مهاباد جزء شهر‌های گردشگر پذیر استان آذربایجان غربی بشمار می‌آید که هر سال مخصوصاً در ایام تعطیلات سال نو، پذیرای گردشگران کثیری از نقاط مختلف کشور است.

انتهای پیام/ن.م

اتوبوس گردشگری در مهاباد

برچسب ها: نوروز ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.