شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر روز یکشنبه به دعوت رسمی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و برای دیدار رسمی دو روزه از این کشور به مسکو سفر می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رسمی قطر (قنا)؛شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر روز یکشنبه به روسیه سفر می‌کند.

شیخ تمیم به دعوت رسمی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و برای دیدار رسمی دو روزه از این کشور امروز (یکشنبه) راهی مسکو می‌شود.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی در سفر دو روزه به روسیه با ولادیمیر پوتین درباره راه‌های توسعه و تحکیم همکاری و روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف گفتگو خواهد کرد.

شیخ تمیم بن حمد و پوتین همچنین مهمترین تحولات و مسائل منطقه‌ای و بین المللی مورد علاقه دو کشور را بررسی خواهند کرد.
امیر قطر حدود یک ماه پیش دعوت کتبی ولادیمیر پوتیمن برای دیدار رسمی از روسیه را دریافت کرده بود.

یونس بیک یفکوروف رئیس جمهور منطقه خودمختار اینگوش در جنوب روسیه حدود یک ماه پیش در دیدار با شیخ تمیم بن حمد در دوحه پیام کتبی پوتین را تقدیم وی کرده بود.

این اولین سفر شیخ تمیم به روسیه از زمان آغاز بحران میان قطر با چهار کشور عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر در ژوئن سال ۲۰۱۷ محسوب می‌شود.

روسیه بار‌ها اعلام کرده است بحران منطقه خلیج فارس باید از طریق دیپلماتیک و برگزاری گفتگو‌های مستقیم میان طرف‌های درگیر حل شود.

امیر قطر اواسط ژانویه سال ۲۰۱۶ در سفر به روسیه با ولادیمیر پوتین دیدار کرده بود.

شیخ تمیم بن حمد در این دیدار بر علاقمندی خود برای گسترش و توسعه روابط اقتصادی دوحه و مسکو به ویژه در بخش‌های انرژی، سرمایه گذاری و ارتقای سطح روابط دو کشور به سطح همکاری راهبردی تاکید کرده بود.

انتهای پیام/

سفر امیر قطر به روسیه

برچسب ها: قطر ، روسیه ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار