نماینده غرب گلستان در خصوص کشته شدن صیاد ایرانی گفت: هر نوع تجاوز به خاک کشور دیگر، لزوماً کشتار را توجیه نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ رامین نورقلی‌پور نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: در تماس تلفنی با معاونت کنسولی و امور ایرانیان وزیر امور خارجه کشور و معاون رئیس جمهور خواستار پیگیری بسیار جدّی در خصوص این واقعه شدیم.

نورقلی‌پور یکی از موارد در حال پیگیری را تأکید بر احضار سفیر ترکمنستان در تهران عنوان کرد و افزود: از معاونت  کنسولی و امور ایرانیان وزیر امور خارجه خواستم تا موارد را به اطّلاع سفیر ترکمنستان در تهران برساند تا وی نیز دولت متبوعش را از این امر مطلع نماید.

وی ادامه داد: ما اعتراض شدید خود نسبت به این اقدام را اعلام می‌کنیم، با توجه به اینکه این مسئله در کنوانسیون‌های بین‌المللی قابل پذیرش نیست و هر نوع تجاوزی به خاک کشور دیگر، لزوماّ نباید کشته شدن شخص را در پی داشته باشد.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی افزود: معاون کنسولی و امورایرانیان وزارت امور خارجه قول دادند تا بعد از تعطیلات نوروزی این موارد انجام و سفیر ترکمنستان احضار خواهد شد.

نورقلی‌پور ادامه داد: از طرف دیگر بعد از صحبت‌هایی که با معاون کنسولی و امور ایرانیان وزارت امور خارجه داشتیم، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیز بعد از اطلاع از این مسائل بیانیه‌ای صادر نمودند که از رسانه‌های مختلف به سمع و نظر مردم رسید.

وی ادامه داد: با دکتر امیری، معاون پارلمانی و حقوقی ریاست  جمهور نیز صحبت‌هایی داشتیم که تأکید شد تا این مسئله را به سمع ریاست جمهوری برسانند.

نورقلی‌پور افزود: مقرر شد تا این مسئله، روز یکشنبه در اولین جلسه هیأت دولت در سال ۱۳۹۷ مطرح شود و به اطلاع ریاست   جمهور برسد.

رامین نورقلی‌پور افزود: همچنین هفتم فروردین امسال در سفر ریاست جمهوری به کشور ترکمنستان این مسئله پیگیری جدّی خواهد شد.

رامین نورقلی‌پور در پایان افزود: درنشست با فرماندهی مرزبانی و مدیرکل پزشکی قانونی استان گلستان، رایزنی‌ها جهت تسریع در انجام مراحل قانونی صورت گرفت و پیکر صیّاد جان‌باخته تحویل خانواده وی شد.

چهار نفر از صیادان اهل بندر ترکمن مشغول ماهیگیری در محدوده مرز‌های آبی ایران و ترکمنستان بودند که برخورد نادرست مرزبانی کشور همسایه باعث مرگ یکی از صیادان و زخمی شدن دیگری و دستگیری دو نفر دیگر از صیادان شد.


انتهای پیام /گ/ق
 
 

کشته‌شدن صیّاد ایرانی و واکنش جدی مردم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۰۶ فروردين ۱۳۹۷
آفرین این نماینده مردم است